המגעים להרכבת הממשלה: יו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ', כתב היום (ראשון) פוסט ארוך בחשבון הפייסבוק שלו, בו ביקר את מגעיו של יו"ר ימינה, נפתלי בנט, עם יו"ר האופוזיציה, יאיר לפיד, להרכבת "ממשלת אחדות": "ראש ממשלה שעומד בראש מפלגה של שבעה מנדטים הוא לא לגיטימי. זה הרס הדמוקרטיה וחתירה כנגד הרציונלים הכי בסיסיים שלה".

עוד הוסיף סמוטריץ' כי "כפי שאמרתי לך בהרבה מאוד שיחות שהיו לנו בעבר, אשמח מאוד שתהיה יום אחד ראש ממשלה במדינת ישראל, אבל לא כשאתה עושה את זה עם השמאל וכופה את עצמך על הציבור הישראלי, שלא רוצה בך עדיין, באמצעות תרגילים פוליטיים ושיתופי אינטרסים ציניים ואישיים של יריבי נתניהו. לא על הדרך הזו תהיה תפארתך".

חרף העובדה שבנט חוזר ואומר כי ראשית הוא מחוייב להקמת ממשלת ימין, חברו לשעבר למפלגה כתב: "אם לנתניהו היו 61 מנדטים היית ממציא אין ספור נימוקים אחרים למה אין ברירה ולטובת מדינת ישראל אתה חייב להפנות עורף למחנה הלאומי ולהקים ממשלה עם השמאל. עכשיו כשבמבט ראשון אין לו, זה בהחלט יותר קל לך. אבל עליי, כאמור, אתה לא יכול לעבוד. על זה בדיוק התווכחנו ערב הבחירות ועל זה נפרדו דרכנו".

עם זאת, סמוטריץ' מותיר פתח לשיתוף פעולה עם בנט בסוף דבריו, בכך שהוא קורא לו לחזור לחיק הימין: "נפתלי אחי, עוד לא מאוחר להתעשת. חזור בך ובוא נשלב ידיים כדי להקים ממשלת ימין. בא ניפגש ביחד, אתה ואני, עם גדעון. ניפגש ביחד עם נתניהו, עם דרעי וליצמן. נשב איתם בנפרד וביחד. נהפוך כל אבן ביחד כדי להצליח".

"בוא נחזור לימים הטובים שבהם אתה ואני רותמים את הכישורים והיכולות הפוליטיות שלנו ביחד כדי לתמרן את המערכת הפוליטית למקומות הטובים למדינת ישראל", כתב, "להקמת ממשלת ימין על מלא של 65 ח"כים שתתקן את מערכת המשפט, תחזק את ההתיישבות ואת הזהות היהודית, תחזיר את המסתננים הביתה ואת השפיות לשכונות בדרום תל אביב, תטפל בכלכלה ובפרנסה, ממשלה שתעשה המון טוב למדינת ישראל, תחזיר את היציבות למערכת הפוליטית, תעביר תקציב מדינה, ובעיקר שתשמור על אחדות המחנה הלאומי ולא תחזיר לשמאל את הצבע ללחיים".