פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, אמר היום (ראשון) במהלך תדרוך לעיתונים בימים הקרובים צפוי שינוי בהגבלות ההתקהלות. "אנחנו בוחנים את מגבלות ההתקהלות", אמר בתשובה לשאלת "מעריב", והסביר: "נגבש שינוי בימים הקרובים. בכל מקרה יהיו מגבלות. יישארו מגבלות על התקהלות בחוץ, אבל נכון להקל ולהרחיב אותן".

עצם זה שהיו אירועים ביום העצמאות והתחלואה עדיין יורדת זה מאד משמח אבל אנו רוצים להמשיך ולעשות את הדברים בזהירות. זה עדיין יהיה מנוהל", הדגיש.

"המגפה לא הסתיימה, אך מצבנו טוב בזכות החיסונים", ציין הפרויקטור, והבהיר כי "ההתנהלות שלנו חשובה גם בעת הזו, ומאחר שהילדים אינם מחוסנים, מגבילים את פעילותם, במקומות סגורים בפרט. אנחנו מקדמים אפשרות שיבצעו בדיקה 72 שעות לפני אירועים שבמסגרת התו הירוק". 

פרופ' אש התייחס גם להיערכות לקראת ל"ג בעומר שעתיד לחול השבוע: "יש שלושה אזורים שיפעלו במקביל. יהיו כמה סבבים של אירועי הדלקה עד 3,000 משתתפים, אירועים אחרים יהיו לפי מגבלות ההתקהלות. תהיה אפשרות לעבור בקבר רשב"י ללא התקהלות. יחולקו כריכים ושתייה ארוזים באזור ההדלקה ואין אישור למכור מזון מעבר לכך".

אש גם נגע בדבריו בתזמון ומלאי חיסון הנערים מתחת לגיל 16: "אנחנו רוצים לעשות את התהליך מאוד באחריות ובמקצועיות, לכן הצעד הראשון שלנו הוא המתנה לאישור ה-FDA. אני מקווה שהוא יגיע בשבועות הקרובים. לאחר מכן יש את הדיונים שנערוך אותם בארץ עם הצוות המקצועי שיבחן את הנתונים לגבי תחלואה ובטיחות החיסונים ויחליט האם נכון לאשר את החיסונים לילידים, ואני מעריך שכך יקרה, שהתהליכים ייקחו מספר שבועות ויסתיימו בהקדם. יש לנו אפשרות לרכוש חיסונים נוספים במסגרת ההסכם עם החברות, לא צופה בעיה במלאי חיסוני הילדים".

בנימין נתניהו מכריז על רכישת מיליוני חיסונים נגד קורונה מחברת פייזר. צילום: לשכת ראש הממשלה

בנוגע למוטציה ההודית, אמר כי עובדים זרים וסטודנטים הודים "ייכנסו לבידוד במלוניות, ושישראלים ייכנסו לבידוד בבית. אנחנו קוראים לאנשים לצמצם טיסות לחו"ל אם הטיסה לא חיונית. נבחן כל שבוע את רשימת המדינות שמומלץ לא לטוס אליהן".