מפקד פיקוד הצפון, אלוף אמיר ברעם, פנה היום (ראשון) לבני העם הלבנוני והזהיר אותם מפני העתיד אליו לוקח אותם ארגון הטרור חיזבאללה: "חיזבאללה לא מגן עליכם - הוא הופך אתכם למטרה לגיטימית ומסכן את חייכם". הוא אף הוסיף בערבית "חיזבאללה הו-א איחתילאל איראני פי לובנאן", כלומר "חיזבאללה הוא הכובש האיראני בלבנון".

את הדברים אמר בטקס הענקת פרס ״כוכב הצפון״, בו הוענקו מגני הוקרה ליחידות ולאישים בפיקוד הצפון אשר פרצו דרך בתחומם בשנה האחרונה וביצעו פעולות מבצעיות יוצאות דופן שהביאו לסיכול פעולות האויב ותרמו לעיצוב המציאות הביטחונית בזירה הצפונית. 

הפרסים שהוענקו עסקו ברובם באירועי ״יוצא לאור״, אשר במסגרתם נערכו כוחות צה״ל אל מול כוונותיו של ארגון הטרור חיזבאללה. הכוחות הפגינו ערנות, חדות ואומץ לב בעשייתם המבצעית ומנעו מספר ניסיונות פיגוע של חיזבאללה.

"אין זו יד המקרה שארגון הטרור חיזבאללה נחל כישלונות בניסיונותיו האחרונים", אמר האלוף ברעם. "צה"ל, באמצעות מספר רב של פעולות ומבצעים ביבשה, באוויר ובים, באמצעות שיטות תחבולה מתוחכמות אל מול האויב, בחשיבה יצירתית ובלמידה מתמדת, הצליח בשנה האחרונה להחליש את ארגון הטרור חיזבאללה, לפגע בהתבססות איראן וחיזבאללה בסוריה ולמנוע פגיעה בנפש".

מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם (צילום: דובר צה''ל)
מפקד פיקוד הצפון אלוף אמיר ברעם (צילום: דובר צה''ל)

"המגן האמיתי אינו חיזבאללה, כי אם תושבי לבנון; המשמשים בעל כורחם "מגן אנושי" לארגון הטרור. חיזבאללה הוא הכובש האיראני בלבנון!", אמר מפקד פיקוד הצפון. "אזרחי לבנון, אל תתבלבלו: נסראללה לא עסוק בכם. הוא מסתכל על עצמו במראה, ממעמקי הבונקר בו הוא חי כבר למעלה מעשור, רואה את עצמו, אבל מדבר עלינו: ישראל, ישראל, ישראל".

"רווחת תושבי לבנון לא נמצאת בראש מעייניו. האובססיה שלו כלפינו, הישראלים, והמחויבות הקיצונית שלו למשמרות המהפכה האיראניים, גוברות על כל אינטרס וצרך של העם הלבנוני. תעשיית הפרופגנדה של נסראללה מנסה לקבע נרטיב במסגרתו הוא מגן מפנינו, אך זוהי כסות. נסראללה עסוק מבקר ועד ליל בשמור משטר העריצות, הכפייה, הדיכוי והשנאה של האייתוללות מאיראן, בחצר האחורית של לבנון, בחצר האחורית שלכם, תושבי לבנון".
 
"לאיזה עתיד חיזבאללה לוקח אתכם, בני העם הלבנוני?", שאל ברעם. "האם יש אדם אחד, אזרח אחד בעולם הזה שהיה בוחר באופן חופשי לגור תחת שלטון הטרור של איראן וחיזבאללה? האם יש חברה או מדינה שרואה בחיזבאללה מודל לחיקוי? האם להם אתם רוצים להידמות?"

ברעם הוסיף: "אני רוצה לפנות מכאן גם לשכנינו מן העדה השיעית שבדרום לבנון, פה מעבר לגדר: האם חיזבאללה אכן שומר עליכם, תושבי לבנון השיעים, כשהוא משתמש בבתים שלכם, בבתי הספר של הילדים שלכם או במרפאות שלכם כמחסנים לאחסון אמל"ח? לא ולא... ככה הוא לא מגן עליכם; כך הוא הופך אתכם למטרה לגיטימית ומסכן את חייכם!״.

טקס הענקת פרס ''כוכב הצפון'' (צילום: דובר צה''ל)
טקס הענקת פרס ''כוכב הצפון'' (צילום: דובר צה''ל)