רבבות השתתפו אתמול בהפגנה שנערכה בכיכר זכויות האדם בפריז בדרישה לעשות צדק בפרשת שרה חלימי - המורה היהודייה שנרצחה באכזריות לפני כארבע שנים על ידי שכנה המוסלמי קבילי טראורה. זעמם של המפגינים הוא בשל כך שבית המשפט, שהכיר במניעים האנטישמיים של הרצח, קבע כי לא ניתן להביא את הרוצח לדין, משום שלא היה אחראי למעשיו בעת ביצוע הרצח בשל העובדה שעישן סמים.

בהפגנה שנערכה מול מגדל אייפל, לצד הפגנות בערים מרכזיות אחרות בצרפת ובעולם, השתתפו פרט לנציגי הקהילה היהודית ובני משפחתה של הנרצחת גם פוליטיקאים, אנשי ציבור, אומנים ואנשי תקשורת. ההפגנה בפריז זכתה לחשיפה גדולה ולשידורים ישירים ברשתות החדשות בצרפת, והמפגינים הניפו שלטים שבהם היה כתוב, בין השאר: "צדק לשרה חלימי", "בצרפת הורגים סבתות יהודיות" ו"אין רפובליקה בלי צדק".

שר המשפטים דופונד מורטי הודיע בעקבות דרישה מהנשיא עמנואל מקרון, כי החוק לגבי אחריות פלילית יובא לשינוי בפרלמנט בסוף מאי. ראש העיר פריז אן הידלגו הוסיפה כי בקרוב ייקרא רחוב על שמה של שרה חלימי.

המנהיג היהודי ומארגן העצרת ז'יל טייב אמר ל"מעריב" כי תנועת המחאה ממשיכה לדרוש את העמדתו לדין של הרוצח קבילי טראורה: "אנחנו דורשים משפט ונלחמים למען כל הרפובליקה".

יו"ר הסוכנות היהודית יצחק הרצוג הוסיף: "אנחנו מזדהים עם אזרחי צרפת הדורשים את מיצוי הדין עם הרוצח. אני מחבק את משפחתה של שרה ז״ל. המאבק הצודק באנטישמיות חייב להיות משותף לכולם".

במקביל, ח"כ אמילי מואטי (עבודה) נפגשה אתמול עם שגריר צרפת בישראל אריק דנון מיד בתום השתתפותה במפגן סולידריות עם משפחתה של חלימי והקהילה היהודית בצרפת.