היועץ הפוליטי רונן צור, המשמש בימים אלה כנציג מפלגת העבודה במשא ומתן הקואליציוני, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM, וניתח את מצב העניינים בניסיונות להקים ממשלת שינוי: "אני חושב שעוד מוקדם לדעת, מצד אחד מתנהל משא ומתן על ממשלת אחדות בראשיתו של בנט ולפיד, מצד שני אנחנו שומעים על המכרז על המדינה, שבו נתניהו הוציא את תפקיד ראש הממשלה למכרז בין מספר מועמדים".

"אני פחות מתלהב מלקנות מנתניהו דברים, אבל אם הייתי במקום גנץ או בנט כרגע, ויש הצעה כזאת על השולחן הייתי מבקש מסמך חתום שלו שמתחייב לסיים את תפקידו בעוד 30 יום ואז הייתי נכנס למשא ומתן. אם לא זה תרגיל שנועד להוביל את כולם לבחירות. אם נתניהו הגיע להבנה שהוא לא יכול לכהן כראש ממשלה, כי אין לו קואליציה והוא עשה שגיאה אסטרטגית איומה כשהוא פירק את הממשלה עם גנץ, שישים מכתב התפטרות לעוד 30 יום, יניח אותו ויהיה אפשר לנהל משא ומתן", אמר צור.

על השיחות בגוש השינוי אמר: "השיחות עוד לא התחילו כך שלהתחיל לתאר מצב כל כך קיצוני של פיצוצים ושל אי הסמכות ואי תמיכות וכו' זה מאוד רחוק. לא הייתי רוצה להגיע למקום הזה ,דבר אחד עקרוני – מרב מיכאלי ומפלגת העבודה לא ימנעו את הקמת ממשלת השינוי, אפשר מבחינת מרב מיכאלי ומפלגת העבודה להשביע אותה כבר מחר. מרב מיכאלי ומפלגת העבודה לא יהיו אלה שיעמדו בפני השבעתה".

"חלוקת התיקים, מתנהל מול צוותו של יאיר לפיד והוא ראש הגוש ואנחנו סומכים עליו שממשלת האחדות שהוא מדבר עליה תשקף את הכוח היחסי של המפלגות, אנחנו בטוחים שזה מה שיהיה. כמובן שמפלגת העבודה עם שבעת המנדטים שלה לא נופלת בזכות שלה להשפעה מכל מפלגה עם שבעה או שישה מנדטים", המשיך צור.

השיחות היו מאוד ראשוניות כולם יודעים מה חשוב למי וכול יודעים שיצטרכו להתפשר כדי להקים פה ממשלה. לא כל יום נותנים למישהו את המפתחות לאקווריום בלשכת רה"מ. ככל שזה תלוי במרב מיכאלי ומפלגת העבודה תהיה ממשלת שינוי", סיים צור את דבריו.