אחרי ארבע שנים בהן ימאי, בשם מוחמד עאישה, היה תקוע לבדו על ספינה מול חופי מצרים, הוא סוף כל סוף שוחרר לחופשי. עאישה שהה על הספינה משנת 2017, לאחר שהיא הוחזקה על ידי הרשויות במצרים בכבילה משפטית. כיוון שהתעודות של עאישה לא היו בתוקף, הוא לא הורשה להשתחרר והוחזק "בשבי" על הספינה. צפו בכתבה שפורסמה ברשת החדשות BBC: 

בראיון לרשת החדשות BBC הוא אמר: "זה כמו להיות בבית קברות באישון לילה. אתה לא יכול לראות כלום או לשמוע כלום – כאילו אתה בתוך ארון מתים". בשלב מסוים בזמן השהות של עאישה על הספינה, היא נסחפה כחמישה קילומטרים מהחוף, מה שאילץ את הימאי לשחות עוד יותר כדי להשיג אספקה. לדבריו, מדי כמה ימים הוא שחה את המרחק הרב כדי לדאוג לעצמו לאוכל ולהטעין את טלפון הנייד שלו.  

כל הסיטואציה הקשה החלה כאשר הימאי נעצר בנמל עדביה המצרי עקב תעודות וציוד שפג תוקפם. כיוון שהאחראים על הספינה לא הסכימו לשלם עבור הדלק של הספינה, ובעליה חי בבחריין, נאמר לעאישה שהוא יוחזק ספינה ללא הגבלת זמן. "שקלתי ברצינות לשים קץ לחיי. זה היה פשוט סיוט", אמר עאישה לתקשורת, אחרי ששוחרר מהספינה אחרי התקופה הארוכה שחי עליה. 

באמצעות הירתמות של התאחדות עובדי התחבורה הבינלאומית, בשיתוף עם התאחדות הימאים העולמית, בית המשפט במצרים הפך את עאישה לבעלים החוקיים של הספינה ושיחרר אותו מהכבילה. ביום שישי האחרון הימאי המריא ממצרים לסוריה והתאחד עם משפחתו, כשהוא נחוש לשוב לתפקידו כימאי ולהפוך לקפטן.