המאבק באלימות במשפחה עולה שלב: עיריית ירושלים החלה לאחרונה לקדם פרויקט בשם "ערבות - שמות את הלב", שמטרתו לתת מענה ראשוני בקהילה לנשים החוות אלימות במשפחה. במסגרת הפרויקט ההתנדבותי, קבוצת נשים ירושלמיות עברו הכשרה בת שבעה מפגשים שבמהלכם למדו בין היתר כיצד לזהות נשים במצוקה החוות אלימות במשפחה ולשמש להן משענת באופן ראשוני.

אורית שמיר שמואל, חברה במחזור הראשון של הפרויקט, סיפרה כי המתנדבות אינן מהוות גורם טיפולי אלא אוזן קשבת עבור הקורבנות. "בנוסף, המתנדבות מקשרות בין הנשים שחוות אלימות לגורמי הסיוע והאכיפה על פי הצורך. כחלק מההכשרה בתוכנית, רכשתי ידע לגבי מקלטים לנשים במצוקה, דרכי סיוע שונות ומידע רב לגבי השירותים שאליהם ניתן לפנות במקרים שונים של אלימות במשפחה". עוד הדגישה שמואל כי "בזכות התוכנית נקדם את הערבות ההדדית בקהילה ונסייע בהצלת נפשות".

ההכשרה, שנערכת בשכונות רמות אלון, תלפיות מזרח וגילה בעיר, היא תוצר של שיתוף פעולה בין המחלקה לקידום נשים באגף חברה בעיריית ירושלים, המנהלים הקהילתיים, הלשכות לשירותים חברתיים ומרכז הסיוע לנפגעות ונפגעי אלימות בירושלים.

ראש העירייה משה ליאון: "אני מברך את כל אותן נשים שלוקחות חלק בשליחות נעלה זו - להיות הקו המגן הראשון של אלו החוות אלימות במשפחה. עיריית ירושלים נרתמת גם היא למאבק באלימות נגד נשים ותמשיך לפעול ביצירתיות ובנחישות נגד התופעה הפסולה".

עדי גוזי, תושבת מצפה רמון ושכנתה של שירה איסקוב, היוותה השראה לפרויקט. בערב ראש השנה שמעה גוזי את צעקותיה של איסקוב, שהותקפה באכזריות על ידי בן זוגה לשעבר אביעד משה.  בשלב מסוים הצליחה גוזי להיכנס לדירת שכנתה ולהציל למעשה את חייה. שתי הנשים, שקשרו את גורלן זו בזו מאז אותו ערב, זכו להכרה על מעשיהן כאשר נבחרו להשיא יחד משואה בטקס ערב יום העצמאות.