קצת יותר מ-100 ימים אחרי שג'ו ביידן נכנס לבית הלבן, קצת חדשות טובות לרפובליקנים בארצות הברית. מפקד האוכלוסין שנערך במדינה קבע כי מדינות שמזוהות עם המפלגה יקבלו מושבים נוספים בבית הנבחרים, על חשבון מדינות "דמוקרטיות", ובכך גדל הסיכוי שהרפובליקנים יוכלו לזכות בחזרה בבית הנבחרים בבחירות אמצע הקדנציה שייערכו ב-2022. כיום הדמוקרטים שולטים בבית הנבחרים ומעשית גם בסנאט, בשל התיקו בין שתי המפלגות והקול המכריע של סגנית הנשיא קמלה האריס.

על פי המפקד, שנערך בארצות הברית מדי עשור ובין היתר קובע כמה נציגים תשלח כל מדינה לבית הנבחרים, טקסס תקבל עוד שני נציגים, ואילו חמש מדינות - פלורידה, צפון קרולינה, קולורדו, מונטנה ואורגון - יקבלו נציג נוסף כל אחת. המדינות שאיבדו נציג הן קליפורניה, ניו יורק, אילינוי, מישיגן, אוהיו, פנסילבניה ומערב וירג'יניה. במקרה של קליפורניה, מדובר באיבוד נציג לראשונה מזה 170 שנה. מנתוני המפקד עולה כי ניו יורק, למשל, איבדה נציג בגלל שהיו חסרים לה 89 תושבים. 

אחת התופעות הצפויות בעקבות מפקד האוכלוסין, היא שבחלק מהמדינות ינסו הרפובליקנים לעשות "ג'רימנדרינג" ולשנות את גבולות של המחוזות כדי להפוך אותם ל"אדומים". בית המשפט העליון קבעי כי הממשל הפדרלי לא יכול להתערב במהלך כזה, אם כי קבע כי מהלך כזה הנובע ממניעים גזעניים, אינו חוקי. 

כדי לזכות בשליטה בבית הנבחרים, הרפובליקנים צריכים לזכות בחמישה מושבים בלבד מידי הדמוקרטים, וקייל קונדיק מאוניברסיטת וירג'יניה, המתמחה בניתוח בחירות, אמר כי הוא מצפה שהם יזכו בכמה מושבים בבית הנבחרים על חשבון הדמוקרטים. 

אגב, על פי המפקד, אוכלויסיית ארצות הברית מונה כיום 331,449,281 איש, עלייה של 7.4% מאז המפקד הקודם ב-2010.