הממשלה אישרה היום (שלישי) את המלצות משרד הבריאות להקלות נוספות במשק. בתוך כך, תותר כניסת ילדים עד גיל 16 ומנועי חיסון למקומות הדורשים הצגת תו ירוק, באמצעות תוצאות בדיקת קורונה שליליות מ-72 השעות האחרונות.

התקנות יהיו בתוקף עד יום חמישי, ה-6 במאי. בנוסף, הממשלה האריכה גם את תקנות הקורונה ותקנות התחבורה הקיימות.

כזכור, משרד הבריאות הודיע מוקדם יותר היום כי יביא לאישור הממשלה היום את "האסטרטגיה למדיניות מחמירה בגבולות המדינה, ופתיחה רחבה בפנים". בתוך כך, מדינות העולם יתחלקו לשתי קבוצות.

בראשונה, שבה ייכללו רוב מדינות העולם, תימשך המדיניות הקיימת, ובשנייה, המדינות בעלות סיכון גבוה (המדינות אשר עליהן חלה אזהרת מסע), בהן תתבצע הקשחת המדיניות.

במדינות הקבוצה השנייה, הודו, אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, מקסיקו ותורכיה, תיאסר לגמרי יציאת ישראלים למעט חריגים. ישראלים החוזרים מן המדינות הללו יחויבו בבידוד, גם אם הם מחוסנים או מחלימים. נוסף על כך, זרים שיאושרו באופן חריג מאותן המדינות ייכנסו למלונית.

"על מנת לשמור על תחלואה נמוכה ולאפשר את המשך ההקלות במשק כבר בשבוע הבא, משרד הבריאות מבקש להביא לאישור הממשלה היום את האסטרטגיה למדיניות מחמירה בגבולות המדינה, ופתיחה רחבה בפנים", מסרו במשרד הבריאות

קורונה בהודו (צילום: רויטרס)
קורונה בהודו (צילום: רויטרס)

הקריטריונים במדינות הקבוצה השנייה יתבססו על עבודת מרכז המידע והידע שגובשה לעניין אזהרות המסע, אשר כוללים התייחסות להימצאות מוטציות חשודות או מסוכנות במדינה, שיעור וכמות החולים החוזרים ממדינות אלה לישראל.

המשרד הוסיף כי עדכון המדינות יתבצע אחת לשבועיים בוועדה במתכונת דומה לזו שפעלה לעניין המדינות הירוקות והאדומות. במידה ותהיה מדינה שבה יש עליה חריגה בקריטריונים – ניתן יהיה להכריז עליה תוך כדי השבועיים.

התנאים המחמירים יחולו על מי ששהה באחת מהמדינות בקבוצה השנייה במהלך 14 הימים שלפני הגעתו לארץ. המשרד הודיע כי יפרסם מראש מדינות שמצויות בתהליכי החמרה, כדי לאפשר לנוסעים לשם להתארגן מראש.