שרת התיירות אורית פרקש הכהן שוחחה היום (שלישי) עם שר הבריאות יולי אדלשטיין והשניים סיכמו כי הפיילוט להכנסת קבוצות של תיירים מחוסנים יתחיל כמתוכנן ב-23 במאי. כזכור, טרם ההחלטה המשותפת, הודיע משרד הבריאות שיש לדחות את יישומה לחודש יוני. 

הבוקר, במסיבת עתונאים רבת משתתפים שהתקיימה במלון רויאל ביץ' בתל אביב, השתתפו בכירי משרד הבריאות. המתווה גובש על ידי הנהלת המשרד בראשותו של המנכ"ל אמיר הלוי.

על פי תנאי המתווה, שלדברי פרקש הכהן גובש בתיאום עם שר הבריאות, הכניסה לתיירים לישראל תותר רק לאלו שהתחסנו ויבצעו בדיקה סרולוגית.

"זהו יום משמעותי לענף התיירות בישראל. נגיף הקורונה היה קטלני גם לתיירות ובשנה האחרונה חלה צניחה של 81% בתיירות הנכנסת וכלכלת ישראל איבדה כשמונה מיליארד דולר מאובדן התיירות הנכנסת. כשליש מבתי המלון עדיין סגורים, בעיקר בנצרת, ירושלים וטבריה בשל היעדר תיירות בינלאומית", היא אמרה והציגה את המתווה החדש שיופעל בשלב הראשון כפיילוט – "יש לנצל את היותה של ישראל יעד בטוח ולנצל את היתרון הבריאותי לצמצום הגירעון".

על פי המתווה, משרד התיירות יפתח כבר החודש בקמפיינים פרסומיים לעידוד תיירות בינלאומית משלושה יעדים: דובאי, לונדון וניו יורק.

בקמפיין, הכולל שלטי חוצות ענקיים, יושקעו כ-20 מיליון שקל. "בחרנו להתחיל עם שלוש מדינות בהן שיעורי ההתחסנות גבוהים ויש מהן תיירות איתנה", היא הסבירה.

התכנית גם כוללת את עידוד התעופה הבינלאומית לנמל התעופה רמון באילת. זאת, באמצעות חידוש המענק של 60 יורו לכל נוסע שיגיע בחורף. "כבר בימים הקרובים יוכלו חברות התעופה הזרות לתכנן את הטיסות בתקופת החורף, כאשר הן יודעות שעל כל נוסע הן יקבלו את המענק המיוחד", היא הסבירה.

קורונה בישראל (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה בישראל (צילום: מרק ישראל סלם)

זרוע נוספת של התכנית היא קיום אירועים תיירותיים בינלאומיים, בהם מירוץ אופניים אליו יגיעו אלפי משתתפים מהעולם, פסטיבל השלום בתמנע ובעתיד חידוש מצעד הגאווה בתל אביב.

עוד נקבע, כי החל מסוף החודש הבא תותר כניסת 20 קבוצות של תיירים מחו"ל לישראל, כפיילוט. "קביעת הקבוצות שיוכלו להיכנס לארץ תיקבע בהגרלה", הבהירה פרקש הכהן. בשלב מאוחר יותר גם יחל פיילוט לכניסת תיירים בודדים לארץ.

פרקש הכהן סירבה להתייחס לטענות על מחירים גבוהים שגובים בתי מלון בארץ מישראלים והבהירה שתהיה התייחסות לסוגיה רק בשלב מאוחר יותר, בין היתר, באמצעות פנייה להתאחדות בתי המלון.

נשיא התאחדות התעשיינים: ההחלטה של משרד התיירות להכניס תיירים זרים לארץ היא החלטה מסוכנת, שיכולה להוביל לגל תחלואה חדש שישבית את המשק״

נשיא התאחדות התעשיינים, ד״ר רון תומר, התייחס להחלטה של משרד התיירות ואמר כי מדובר בהחלטה שיכולה להוביל להשבתה מחודשת של המשק: ״ההחלטה של משרד התיירות לאפשר כניסה מחודשת של תיירים לארץ היא החלטה מסוכנת, ותחשוף את אזרחי ישראל לווריאנטים חדשים ולא מוכרים. אמנם אי הכנסת תיירים מחו״ל משמעותה המשך פגיעה בענף התיירות, אבל זו פגיעה יחסית קטנה שאפשר לתקן אותה, וזה עדיף בהרבה על פני הקטסטרופה שתיווצר בישראל כתוצאה מווריאנט קטלני חדש שייכנס לארץ דרך התיירות מחו״ל״.