פרקליט המדינה לשעבר, עו''ד שי ניצן התראיין היום (שלישי) בתוכנית של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לסערת מינוי שר המשפטים, אשר גם היום לא באה לסיומה. ניצן טען בתוקף כי "העובדה שאין שר משפטים היא שערורייתית. חוץ משר משפטים, חסרים עוד חמישה שרים וזה דבר שאי אפשר להשלים איתו. ועכשיו ברור שאם בג''ץ יתערב, אז יקומו המתנפלים ויגידו שהוא מנהל את המדינה".

הוא הסביר כי אי מינוי שר משפטים פוגע בתפקוד הממשלה בצורה חמורה: "יש קבינט מדיני וקורונה, שעליהם היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט אמר שלא ניתן לכנס בלי שר משפטים, אלא באופן קיצוני. אז אפשר להגיד 'שראש הממשלה יחליט', אבל אין קבינט בטחוני, אין קבינט קורונה, אין מי שיחתום על תקנות בעניינים שמסכנים חיים, פשוט אין".

לדבריו, התערבות בג''ץ בנושא היא עניין תקדימי "אך קשה. במדינת חוק הוא יכול לחייב את הממשלה למנות שר, לקבוע את זהותו זו בעיה גדולה מאוד. במדינת חוק גם ראש הממשלה אמור לציית לחוק. כל החלטה צריכה להתקבל בהסכמה בין שני הגושים. ליתר דיוק, אם גוש אחד מתנגד לקבלת החלטה מסוימת – ההחלטה לא עוברת. היועמ"ש פסל את ההצבעה וגם אמר להם את זה מראש. שהחליטו למנות את אקוניס לשר המשפטים כי כל הגוש בראשות גנץ הצביע נגד. פשוט מתעלמים מחוק יסוד".

ניצן המשיך ואמר כי "אני תמיד אדם זהיר מאוד ואני לא אומר שהדמוקרטיה הגיעה לקיצה. אבל כשמדברים על מדרון חלקלק זה נראה לי מה שקורה עכשיו. אני בד"כ לא מתראיין אבל אני חושב שבעת הזאת צריך לעמוד ולצעוק. ואני לא מדבר בכלל פוליטיקה, זה פשוט עניין שמפירים כאן חוק ברור, משאירים מדינה ללא שרים, ללא תקציב, ללא ממלאי תפקידים, כבר שנה וכמה חודשים אין אדם קבוע בתפקיד פרקליט המדינה, שגרירים, מנכל"ים, לאט לאט מנגנוני השלטון פה הולכים ומשתתקים".

לבסוף, ניצן נשאל האם לדעתו מתחילים להבשיל התנאים שיגרמו להוצאת ראש הממשלה בנימין נתניהו לנבצרות. על כך השיב: "אלו צריכות להיות נסיבות מאוד קיצוניות. שאני חושב שצדק היועמ"ש וצדק בג"צ שקבעו שלא הגענו לדבר הזה. זה ממש צעד אחרון, חמור וחריג וחלילה יכול לקרות אבל כרגע לדעתי האישית לא הגענו לשלב הזה".