יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמן, אישר היום (רביעי) כי הממלכה מעוניינת בכינון יחסים שכנות טובים עם איראן, לנוכח המחלוקות בין הצדדים. דבריו נאמרו במהלך ראיון שנתן לתקשורת הרשמית במדינה. 

כשנשאל האם ישנן פעולות להסדרת היחסים בין הצדדים, השיב בין סלמן: "איראן היא מדינה שכנה ואנו רוצים מערכת יחסים טובה ומכובדת עמה. אנו לא מעוניינים שלאיראן יהיה קשה, נהפוך הוא, אנו רוצים שהיא תשגשג. יש לנו אינטרסים לגרום לאזור כולו לשגשג".

יורש העצר טען כי היחסים הרעועים עם איראן נבעו מהתנהגותה השלילית לנוכח תכנית הגרעין והטילים כמו גם תמיכתה במיליציות מחוץ לחוק במדינות באזור. "אנו מסתייעים בשותפינו בעולם על מנת למצוא פתרונות למחלוקות הללו, אנו מקווים להתגבר עליהן. יחסים טובים בין הצדדים יטיבו עם כולם".

כזכור, לפני כשבועיים דווח כי בכירים באיראן ובסעודיה קיימו מגעים במטרה לתקן את היחסים הרעועים בין המדינות, חמש שנים לאחר שהן ניתקו את יחסיהן הדיפלומטיים. על פי הדיווח, השיחות בין הצדדים התקיימו בחודש האחרון בבגדאד. הן היו, כאמור, השיח הפוליטי הראשון בין המדינות מאז 2016, והגיעו בהמשך למאמציו של הנשיא האמריקאי, ג'ו ביידן, לחדש את שיחות הגרעין.

כמו כן, סעודיה נחושה להביא לסיומה את מלחמתה נגד הכוחות החותים, המזוהים עם איראן, בתימן, לאחר מתקפות רבות של האחרונים על ערים סעודיות. יורש העצר הסעודי, הנסיך מוחמד בין סלמאן, הביע בעבר נכונות להיעזר בממשל ביידן על מנת לשפר את היחסים בין המדינות.