ראש הממשלה, בנימין נתניהו, החליט היום (רביעי) לחזור בו מהצעתו אמש למינוי שר משפטים מגוש הליכוד, והודיע כי יתמוך במינויו המחודש של בני גנץ לתפקיד. המינוי אושר במשאל טלפוני על ידי שרי הממשלה, כאשר אופיר אקוניס לא השתתף בהצבעה, לאות מחאה. בעקבות כך נעתר בג"ץ לבקשתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וביטל את הדיון שהיה אמור להתקיים היום בעניין מינוי השרים.

"ראש הממשלה הגיש תגובה מפורטת לבית המשפט העליון ששוללת לחלוטין את הטיעון שהדיון שהתקיים אתמול בממשלה היה בניגוד לחוק. על אף זאת, לאחר שהצעות הפשרה של רה״מ נדחו גם הבוקר, וכדי לצאת מהמבוי הסתום ולאפשר את הפעילות ההכרחית של משרד המשפטים, רה״מ החליט למנות את בני גנץ כשר המשפטים בממשלת מעבר. רה״מ יביא את המינוי לאישור הממשלה היום", נמסר מהליכוד.

 בהמשך הודיע נתניהו כי הוא מבקש לבטל את הדיון בבג"ץ, ועידכן כי יביא ביום ראשון את מינוי יתר השרים לאישור הממשלה.

קודם לכן, שופטי בית המשפט העליון, בשבתו כבג"ץ, הודיעו כי הדיון בנושא מינוי שר משפטים יועבר בשידור חי. הדיון ייערך בהרכב שלושה שופטים, בראשות הנשיאה אסתר חיות, ובהחלטה נכתב: "לאחר שאיש מן הצדדים לעתירות לא הביע הסתייגות לכך, אנו מורים כי הדיון יצולם וישודר בשידור חי, וזאת במסגרת הפרויקט להעברת שידורים ישירם של דיונים נבחרים בביהמ"ש העליון".

מוקדם יותר היום, ראש הממשלה בנימין נתניהו והשר לשיתוף פעולה אזורי, אופיר אקוניס, ביקשו דחייה לתגובה לבג"ץ בסוגיית מינוי שר המשפטים. השניים היו אמורים להגיש את תגובתם עד השעה 11:00.

כזכור, ראשית הסאגה אמש, עם ההחלטה שהתקבלה במהלך ישיבת הממשלה על מינויו של אקוניס לתפקיד שר המשפטים, זאת למרות התנגדות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. שופטי בג"ץ קיימו אתמול בערב דיון בנושא, בעקבות עתירות שהוגשו, ולאחר ששמעו את שני הצדדים, קבעו השופטים כי החלטת הממשלה בדבר מינויו של אקוניס לתפקיד שר המשפטים אינה תקפה "ובעת הזו אין שר משפטים מכהן בישראל". 

השופטים אף הוציאו צו ביניים שמונע את כניסתו של אקוניס לתפקיד. בנוסף, נתניהו לא יוצג על ידי מנדלבליט, אלא קיבל אישור מהיועמ''ש להיות מיוצג באופן פרטי. עו"ד דוד פטר מפורום קהלת היה זה שייצג את נתניהו בדיון.