טרם הודעת ראש הממשלה בנימין נתניהו על מינויו של יו"ר כחול לבן לתפקיד שר המשפטים, הוא התכוון לסכם עם גנץ על מינויה של שרת התפוצות עומר ינקלביץ', לתפקיד. זאת בהתאם להסכם הקואליציוני לפיו שר המשפטים צריך להיות מכחול לבן. 

גורמים בליכוד סיפרו ל"מעריב" שנתניהו ביקש מהשרים להרגיע את הרוחות ולדבר עם גנץ טרם המינוי, על מנת להימנע מוויכוחים. תחילה גנץ הסכים להגיע להסכמות, אלא שבהמשך נתניהו בחר את אקוניס כמועמד. משהבין שלא יכול יהיה להגיע להסכמה, הודיע על מינויו של גנץ".

נתניהו, הודיע מוקדם יותר על החלטתו לחזור בו מהצעתו למינוי שר משפטים מגוש הליכוד, והודיע כי יתמוך במינויו המחודש של בני גנץ לתפקיד. הדבר הובא לאישור שרי הממשלה במשאל טלפוני והדיון הייעודי לכך בבג"ץ, נדחה. 

כזכור, הסאגה אמש נסובה סביב אי מינויו של יו"ר כחול לבן לתפקיד, ולאחר מכן ההצבעה עבור מינויו של השר אופיר אקוניס, חרף התנגדות היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. שופטי בג"ץ קיימו אתמול בערב דיון בנושא, בעקבות עתירות שהוגשו, ולאחר ששמעו את שני הצדדים, קבעו השופטים כי החלטת הממשלה בדבר מינויו של אקוניס לתפקיד שר המשפטים אינה תקפה "ובעת הזו אין שר משפטים מכהן בישראל".