נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין שיגר היום (רביעי) אגרת אל נשיא צרפת, עמנואל מקרון, באשר להחלטת בית המשפט העליון הצרפתי על אי כשירותו המשפטית של הנאשם ברצח שרה חלימי ז"ל וברקע המחאה הנרחבת שהתעוררה סביב הפסיקה.

באגרת בירך ריבלין על הוראתו של הנשיא לקדם תיקון לחוק העונשין הצרפתי, שימנע הסרת אחריות פלילית מנאשמים שצרכו סמים או אמצעים אחרים שהובילו לכניסתם למצב פסיכוטי. 

"שמעתי בצער את החלטת בית המשפט העליון של צרפת שאישרר את החלטת הערכאות הקודמות וקבע את אי כשירותו המשפטית של הנאשם ברצח האנטישמי, הברוטאלי והאיום של שרה חלימי לעמוד לדין", כתב הנשיא.

"אני מחזק את עמדתך המוסרית והמשפטית ואת נחישותך להגיש תיקון לחוק העונשין. תגובתך המהירה והחד משמעית מעבירה מסר ברור למשפחת הקורבן ולצרפת כולה שיש לקות בנוסח החוק, לקות שאפשרה לרוצח המתועב לחמוק ממשפט צדק ומעונש", הוסיף.
 
"אין מחלוקת על העובדות ולפיהן ד"ר שרה חלימי הי"ד הייתה קרבן לרצח מתועב בידי רוצח אכזרי על רקע היותה יהודייה, ויש לעשות הכול על מנת לשלוח מסר ברור לפיו אין ולא תהיה סלחנות לאנטישמיות חולנית בזויה ולתקיפת יהודים על רקע מוצאם ודתם", הדגיש הנשיא וביקש להביע שוב את הערכתו לנחישות ולדבקות של נשיא צרפת במאבק חשוב וצודק זה.

שרה חלימי, 65, רופאה ומנהלת גן צרפתייה בגמלאות, הותקפה ונרצחה בדירתה ב־4 באפריל 2017 ממניעים אנטישמיים. חלימי הייתה אז היהודייה היחידה שהתגוררה בבניין, והרוצח, קבילי טראורה, דייר בבניין ובן למשפחה שמוצאה במאלי שבמרכז אפריקה, צעק "אללה אכבר" בעת שדקר את חלימי והשליך אותה ממרפסת ביתה. לאחר מכן הכריז "אני הרגתי את השטן".

הממשלה בצרפת הודתה לבסוף כי המניע לרצח היה אנטישמי, אך בשנת 2019 הוכרז כי התוקף אינו אחראי למעשיו מכיוון שצרך קנאביס זמן קצר לפני הרצח. על ההחלטה הוגש ערעור לבית המשפט העליון, שבימים האחרונים דחה את הערעור, דבר שהוביל למחאה רבה ברחבי צרפת ובקהילות יהודיות נוספות בעולם.