מגמת ההתחממות שהורגשה אמש תמשיך איתנו בימים הקרובים לתוך ל"ג בעומר וסוף השבוע, כאשר היום (חמישי), ערב ל"ג בעומר והמדורות הצפויות, תחול עלייה ניכרת בטמפרטורות בהרים ובפנים הארץ. על פי השירות המטאורולוגי, ייעשה חם מהרגיל עד שרבי. במישור החוף צפויה עלייה קלה בטמפרטורות. משעות אחר הצהריים יתחזקו הרוחות הצפוניות. בלילה יתכנו הגבלות ראות בחוף ובשפלה ובצפון הנגב. 

• יום שישי (ל"ג בעומר) - יוסיף להיות חם מהרגיל עד שרבי בהרים ובפנים הארץ. במישור החוף הטמפרטורות תהיינה רגילות לעונה. משעות אחר הצהריים ינשבו רוחות ערות.
• יום שבת – יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, אך בפנים הארץ יוסיף להיות חם מהרגיל.
• יום ראשון - בהיר עד מעונן חלקית ללא שינוי ניכר במזג האוויר.

בעקבות תחזית מזג האוויר, שצפויה להיות שרבית, נציב הכבאות וההצלה הארצי, רב־טפסר דדי שמחי, הוציא צו האוסר על הדלקת מדורות בכל רחבי הארץ למעט בתנאים ובמקומות מסוימים. האזור היחיד שבו לא ייאכף הצו הוא מרחבי הנגב הפתוחים שמדרום לכביש 25 (ציר עוטף עזה־הערבה). בשאר אזורי הארץ המדורות יותרו אך ורק באזורים שהוכשרו במיוחד על ידי הרשויות המקומיות וקיבלו את אישור הרשות הארצית לכבאות והצלה.

על פי ההנחיות המחמירות, מדורה שתודלק בשטחי יער וחורש אינה חוקית. על פי הצו, מדורה ניתן להדליק בשטח חוקי רק בתוך גומה באדמה, ברוחב בסיס של לא יותר משלושה מטר ובגובה שלא עולה על מטר וחצי מגובה הקרקע.

המרחק משטחי יער וחורש חייב להיות יותר מ־300 מטר, ממתקני גז ודלק – מרחק של יותר מ־40 מטר, ו־20 מטר מקווי חשמל וטלפון. עוד הונחו הרשויות המקומיות לאסור הדלקת מדורות במרחק של 50 מטר ממבנים כלשהם ו־5 מטר ממדורות אחרות.