בתוך טרנד הבריאות והתזונה הנכונה שכובש את העולם, צץ לאחרונה במרכז תל אביב מקום שהוא ההפך הגמור. מקום שבו הקלוריות לא נספרות, הגבינות המותכות נשפכות בכמויות, והצ’יפס שמנוני כפי שמעולם לא היה.

שנייה לפני הסגר השלישי, בתקופה לא פשוטה, פתח השף לירוי קפוזה מסעדת אוכל רחוב בשם “סטריט שף”, המבוססת על כריכים עמוסים בכל טוב, כאלה שקשה להישאר אדיש מולם.

קחו לדוגמה מנה בשם מונטה קריסטו – כריך פרנץ' טוסט עם כתף בקר מעושן, איולי דיז’ון וגבינות מותכות, ומוגש עם מייפל מעושן ואבקת סוכר מעל (55 שקלים). או סלופי ג’ו - זוג לחמניות עננים צרובות קלות ומלאות בבשר צרוב עם דוקסל וגבינת צ’דר, בתוספת צ’יפס עם בייקון טלה וגבינה מותכת, ולקינוח כדור שוקולד ענק (55 שקלים).

“עדיף לא לדבר על קלוריות, כי אז מתחילים לחשוב יותר מדי ולא נהנים”, מסביר קפוזה. “אגב, כל השומן הוא מן החי, מהחמאה, דרך הגבינות האיכותיות ועד הבשר המשובח. וכשאומרים מושחת, מבחינתי זה צריך להיות נוטף טעמים ואף לנטוף מהידיים, כמו מנת הסלופי ג’ו, שבכוונה היא מלכלכת. הלחם מתפורר כשנוגע בו האסאדו עם הגבינה, ופשוט אוכלים ככה. זה הכי כיף”.

האהבה של קפוזה למטבח החלה בתחילת שנות האלפיים, בטיול לאוסטרליה וניו זילנד, שם לן באכסניות ובישל לתיירים. בין היתר ניתן למצוא במסעדה שלו גם מנה איטלקית פחות נפוצה בישראל – פנצרוטי: כיסני בצק איטלקי מטוגנים במגוון מילויים. ב”סטריט שף” אפשר למצוא את הגרסה הקלאסית, הכוללת מוצרלה וקרם עגבניות איטלקיות; הגרסה המאתגרת יותר שבה חבויים מוצרלה וראגו אסאדו עם שבבי פרמז’ן; והגרסה המושחתת עם בננות מקורמלות ונוטלה.

אשתו, אגב, בכלל שומרת כשרות. “בהשראתה הוכנסו כמה מנות ‘כשרות’, על מנת לענות על הצרכים הללו, כמו סליידרס ללא בשר, קלאסיק ואונלי מיט. אין לה בעיה עם כל מה שמוגש במסעדה, כל עוד זה לא בצלחת שלה”.

בשורה התחתונה: גשו לטעום, תשכחו מהקלוריות. מחר כבר תשלמו על זה בריצה.
אבן גבירול 24, תל אביב (הזמנות דרך וולט, תן ביס, משלוחה ועוד), לא כשר.

מונטה קריסטו סטריט שף (צילום: יח''צ)
מונטה קריסטו סטריט שף (צילום: יח''צ)

חדשות האוכל

איזו המצאה
היום, 29 באפריל, ומחר הם הימים האחרונים לפסטיבל כריכי הגבינות שרקחו חמישה בלוגרים ישראלים ונמכרים ברשת מעדניית גבינות הבוטיק “באשר פרומז’רי”. דרור כהן (בייקרי 365), לאה תורג’מן, השף הפרטי גיא בז’ור, ינון מזרחי ודור פלג רקחו והמציאו סנדוויצ’ים שלא מהעולם הזה, למשל סנדוויץ’ דליס דה פרומי טריפל קרים, צלפים, בלסמי מצומצם, חרדל דיז’ון, גאודה ויאו ד'אור בלייחאן, ריבת בצל, ארטישוק אלה רומנה ועלי רוקט (שעליו חתום פלג). נראה אתכם מסרבים.

רולדין, Bobo Cream Cheese (צילום: רונן מנגן)
רולדין, Bobo Cream Cheese (צילום: רונן מנגן)

על המלוח והמתוק
לקראת שבועות, רולדין יוצאת בקולקציה חדשה הכוללת מלוחים ומתוקים חלביים, בראשם עוגת BOBO Cream Cheese (בתמונה), הכוללת שברי שוקולד בלגי, גבינת שמנת ניו יורק אפויה, גנאש שוקולד וקראמבל קקאו (65 שקלים לפס). מסקרנת לא פחות היא עוגת איספהאן - קראמבל שקדים וקורנפלקס, גבינת שמנת אפויה, קונפי פטל, קרם ורדים וליצ’י ומוס מסקרפונה (149 שקלים). שווה גיחה.

שארלוט בביסקוטי (צילום: בועז לביא)
שארלוט בביסקוטי (צילום: בועז לביא)

הריעו למלכה
מלכת היופי של עוגות הגבינה לשנת 2021 היא... שארלוט גבינה ותות (בתמונה) של קונדיטוריית ביסקוטי. בעוגה האדומה תמצאו קרם גבינה, קרם תות ותותים במעטפת של טורט פטל, ובציפוי שוקולד לבן, והיא ממכרת גם למי שפחות בעניין של עוגות גבינה (118 שקלים לעוגה עגולה). עוד יימכרו השנה: עוגות גבינה אפויות, קרות, קראנץ’ ריקוטה, קישים ועוד.