חוקרים פדרליים פשטו היום (רביעי) על דירתו של רודי ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו יורק ופרקליטו האישי של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ, במסגרת החקירה הפלילית על קשריו באוקראינה.

הניו יורק טיימס וכלי תקשורת נוספים דיווחו כי החוקרים הגיעו בשעות הבוקר המוקדמות לביתו של ג'וליאני בשדרות מדיסון ואל משרדו בפארק אווניו במנהטן והחרימו מכשירים אלקטרוניים.

מדובר בצעד חריג נגד עורך דין, ובמיוחד נגד פרקליט של נשיא. עורך דינו של ג'וליאני, רוברט קוסטלו, הביע תמיהה לנוכח החיפושים וציין כי ראש העיר לשעבר הציע לענות על שאלות החוקרים. "זו בריונות בחסות החוק", האשים.

החקירה של התביעה הפדרלית במנהטן עוסקת בקשריו של ג'וליאני באוקראינה ואם הוא פעל למענם של בכירים ואוליגרכים בשנת 2019, במקביל לחיפוש חומרים מפלילים על יריביו הפוליטיים של טראמפ, ובראשם הנשיא ג'ו ביידן, אז המועמד הבולט בהתמודדות הדמוקרטית לנשיאות.

מעורבותו של ג'וליאני עלתה גם במשפט ההדחה הראשון של טראמפ לפני יותר משנה, שבה הנשיא לשעבר הואשם בהפעלת לחץ על הנשיא החדש של אוקראינה, וולודימיר זלנסקי, כדי שיפתח בחקירה נגד ביידן ובנו האנטר. בית הנבחרים הצביע בעד ההדחה, אולם הרוב הרפובליקני בסנאט מנע את הרשעתו של הנשיא.