נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, נשא הלילה (בין רביעי לחמישי) את נאומו לרגל סיום 100 ימי הכהונה הראשונים שלו כנשיא, שארך כשעה וחמש דקות. במהלך נאומו דיבר על שישה ביליון הדולרים שתכנן להשקיע לחיזוק תשתיות אמריקאיות, השקעות ותוכניות ביטחון סוציאליות והבהיר: "אמריקה שוב בתנועה".

בנאומו בקונגרס הזכיר את מאורעות ה-6 בינואר בגבעת הקפיטול וכינה זאת "משבר קיומי שנועד לבחון את הדמוקרטיה שלנו". לשיטתו, "המאבק רחוק מלהסתיים" והבהיר כי השאלה האם הדמוקרטיה האמריקאית תחזיק מעמד – היא עתיקה ומהותית כאחד. 

בהמשך, התייחס ביידן לאיראן יחד עם צפון קוריאה: "תוכנית הגרעין של מדינות האלו מהווה איום רציני לביטחון ארצות הברית והעולם, נעבוד במקביל לבעלות בריתנו על מנת לטפל באיומים באמצעות דיפלומטיה והרתעה". 

"עברו מאה ימים מאז שנשבעתי כנשיא, הרמתי את ידי מהתנ"ך המשפחתי שלנו וירשתי עם שהיה במשבר, המגיפה הגרועה ביותר שנראתה במאה שנים האחרונות, המשבר הכלכלי החמור ביותר מאז השפל הגדול. המתקפה הקשה ביותר על הדמוקרטיה שלנו מאז מלחמת האזרחים", אמר בנאומו. 

ג'ו ביידן בנאומו הראשון בקונגרס, בסיום 100 ימי כהונתו הראשונים (צילום: Melina Mara/Pool via REUTERS)
ג'ו ביידן בנאומו הראשון בקונגרס, בסיום 100 ימי כהונתו הראשונים (צילום: Melina Mara/Pool via REUTERS)


ביידן התייחס לתוכניותיו לחיזוק הכלכלה באמריקה, ובראשן יותר מקומות עבודה, "תוכנית העבודה האמריקאית – התוכנית החדשה לא מצריכה תארים. התוכנית הזו היא דרך לבנות את אמריקה. אמריקה נבנתה בידי מעמד הפועלים". עלינו להבטיח הזדמנויות גם לנשים". הוא התייחס לפיתוחים טכנולוגיים: "סין ומדינות נוספות מתקדמות במהרה, עלינו לפתח טכנולוגיה מתקדמת, ביוטכנולוגיה, שבבי מחשב, אנרגיה טהורה, עלינו לדאוג לביטחון שלנו".