השר לנושאים אסטרטגיים במשרד הביטחון, מיכאל ביטון, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM, והתייחס לאפשרות שראש הממשלה בנימין נתניהו יציע רוטציה ליו"ר כחול לבן, בני גנץ, והבהיר כי מבחינת השני, זה לא על הפרק. "הוא ממוקד בהקמת ממשלה ישרה עם ראשי המפלגות שרוצות לעשות שינוי". הוא אף הבהיר כי תיק הביטחון ותיק המשפטים מהווים דרישת המפלגה לקואליציית השינוי.

נתניהו על מינוי שר המשפטים, קרדיט לשכת ראש הממשלה

ביטון התייחס גם להשתלשלות האירועים בסערת מינוי שר המשפטים: "זה היה יום שחור ומסוכן נוסף לדמוקרטיה". לדבריו, "סתמו את פיו של היועמ"ש, השפילו אותו". הוא טען כי הליכוד לא כיבדו הסכם וחוק יסוד והבהיר: "האמינות ברצפה".

כמו כן, השר הסביר מדוע בכחול לבן דרשו את תיק המשפטים, מאחר ולדבריו, "זו הערובה לחוסן לאומי ושמירה על הדמוקרטיה", לנוכח משבר הקורונה והמשבר הכלכלי שבא בעקבותיו. באשר לממשלת השינוי, ציין: "הימין והשמאל יצטרכו כל אחד לשים אג'נדות מסוימות בצד כדי להגיע לאג'נדה מרכזית, מוסמכת, ממלכתית. כחול לבן בהחלט מבטאת אותה". 

לבסוף, התייחס לשינויים במשרד הביטחון לנוכח מקרה ההצתה של איציק סעידיאן וציין כי הובא דו"ח אירוע למשפחה ולציבור שממנו ניתן להפיק לקחים. "נעשו טעויות", כך אמר, "אני מקווה שנביא בשבוע הקרוב נביא החלטת ממשלה שתטפל בשירות האיכותי בנכי צה"ל ונפגעי פוסט טראומה".

בתוך כך, שר החקלאות אלון שוסטר (כחול לבן) שוחח עם סיון כהן על ההתפתחויות האחרונות במערכת הפוליטית. "אנחנו לא נשב עם נתניהו, הוא יישם את החיזיון של מזימת אפריל שממנו הזהרנו את הבוחרים בפברואר, בואכה מרץ וזה מה שקרה", אמר בראשית הראיון ב-103FM, "מזימת אפריל התממשה, ואותו בני גנץ עמד בפרץ במופע של יושר ואומץ ואנחנו יחד איתו. אני מאוד שמח שאנחנו נמצאים שם ונמשיך להיות בממשלה הזאת עד אשר יגיעו כוחות החילוץ שיקימו ממשלה ישרה".

"אני לא העברתי רשימת דרישות - כחול לבן לא תשב עם נתניהו", המשיך ונשאל האם גנץ אכן העביר רשימת דרישות לנתניהו - וסורב. הוא השיב: "אני לא מרגיש צורך לענות על משהו שמישהו, פרסם אני לא מכיר את הידיעה". שוסטר הוסיף במפלגה נאבקו בחודשים האחרונים "לשמירת שלטון החוק בתוך הממשלה, לביטחון אזרחי ישראל ובריאותם ונמשיך להילחם בתחמנות, ובפוליטיקאים שלא רואים את אזרחי ישראל. כל אחד מבין היום מה גנץ עשה בממשלה ומה היה קורה בלי כחול לבן. אני מקווה שיישרי הדרך יצליחו למצוא את הדרך כדי להחליף את נתניהו. הוא צריך ללכת הביתה".

"נתניהו החל את ההתדרדרות שלו לפני שנתיים כאשר החליט לגרור את ישראל למערכת בחירות ואח"כ לעוד מערכות בחירות, כאשר ברקע ישנן עוד, הכול כדי לקעקע את שלטון החוק ולמנות את האנשים שהוא חושב שמתאימים", הדגיש, "הוא ממשיך כאשר הוא לא ממנה שר משפטים וכאשר הוא פועל באותה ישיבה בניגוד מוחלט למה שאומר לו היועמ"ש ומזלזל בו ומקבל החלטה שגם בתהליך לא חוקי וגם עצמה לא חוקית".

הוא סיכם: "לא יודע מה עבר לנתניהו בראש, באנו לתבוע את עלבונו של המשטר הדמוקרטי, ואת הצורך החיוני שיהיה שר משפטים ותהיה חובה למנות שר משפטים על פי ההסכם והחוק ועל זה עמדנו".