חבר הכנסת איתמר בן גביר, ממפלגת הציונות הדתית, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM ותקף את יו"ר מפלגת רע''מ מנסור עבאס, בטענה כי הוא משחק משחק כפול: "הוא פוצי מוצי בטלוויזיה הישראלית, אבל כששומעים בערבית הוא מדבר על 50 אלף בתים לא חוקיים בנגב, ואומר שמי שפוגע בחיילי צה''ל הוא שאהיד וגיבור". בתוך כך, חבר הכנסת אופיר סופר ממפלגתו של בן גביר, הודה הבוקר בגלי צה"ל כי "אנחנו עם הפנים לאופוזיציה, גם משם אפשר לעבוד"

בתחילת דבריו טען יו"ר מפלגת עוצמה יהודית כי בניגוד לגדעון סער ונפתלי בנט הוא אינו ישב לשוחח עם עבאס כי "אני מתקשה לשבור את הקרח עם מי שרוצה לפגוע בעמי ובחיילי צה''ל. לא מוכן להסתחבק איתו ולהיפגש איתו".

מנסור עבאס בוועדה המיודת לענייני החברה הערבית (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)
מנסור עבאס בוועדה המיודת לענייני החברה הערבית (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)


כאשר הגיבו השדרים כי הוא וח''כ בצלאל סמוטריץ' מטרפדים ממשלה בראשות בנימין נתניהו בעקבות התנגדותם לעבאס, השיב חה''כ: "אנחנו מטרפדים ממשלת שמאל בראשות נתניהו, שמי שמושך בה את החוטים זה עבאס. אנחנו לא יכולים לתת לו את הכוח. אני מקווה ומתפלל שבנט וסער יקיימו את ההתחייבויות לבוחר, בנט עמד באולפן טלוויזיה ואמר אני לא אשב עם מנסור עבאס, הוא חתם".

בן גביר המשיך ואמר כי גם בליכוד יודעים כי "אם הם היו עושים מה שאני וסמוטריץ' אמרנו מההתחלה, לא הייתה לבנט וסער לגיטימציה לדבר עם עבאס והמשותפת, אך עדיין לא מאוחר, בנט וסער חייבים לבוחר שלהם עם ישראל. אם הם מחויבים לבוחר שלהם, אסור להם להקים ממשלת שמאל, נקודה".

לבסוף, הוא התייחס לאפשרות שישראל תיגרר למערכת בחירות נוספות והצהיר: "אם יש בחירות, אנחנו לא נישאר עם שישה מנדטים, אנחנו הופכים ל-12 צנועים. למה? כי אנשים אוהבים פוליטיקאים שלא מסבנים אותם ולא מערבבים אותם ועומדים על העקרונות שלהם".

חבר כנסת נוסף שתקף את בנט היה, כאמור, אופיר סופר, גם הוא מהציונות הדתית שאמר בגל''צ כי "אחרי הקמפיין הנוכחי של בנט ואיילת שקד הם יצטרכו לחפש בייס חדש בין מפגיני בלפור. הפריטטיות הזו היא חתיכת לוקש, הם הולכים לממשלת שמאל".