מזג האוויר מבולבל ומבולגן, הממשלה רחוקה מלהיסגר על עצמה וגם פתיחת השמיים לא נראית באופק (חוץ מסיישל ודובאי, בסדר) – אבל דבר אחד בטוח, טלוויזיה תמיד תהיה פה בשבילנו. אז כדי לעשות את החיים שלנו קצת יותר קלים, לפחות בתחום הזה, הנה נולד לו מדור חדש. מזל טוב. בכל שבוע אמליץ על 3 סדרות, סרטים או תכניות תוצרת הארץ וגם מחו"ל כדי לוודא שבין צרה כזו או אחרת, לפחות יהיה משהו טוב לצפות בו לפני שהולכים לישון.

היר ווי גו.

חמישי 29/04: "סיפורה של שפחה" 4 – שלושה פרקי בכורה! (HOT3)

שנתיים חלפו מאז תמה העונה השלישית של הדיסטופיה האמריקנית מבית היוצר של hulu ששיגעה את העולם. התכנון היה לעלות מוקדם יותר אך כמו כל דבר טוב שקרה בעולם, גם היצירה של העונה הזו התעכבה דרמטית בגלל המגפה, עזבו, העיקר שהיא סוף סוף כאן.

כזכור, העונה הקודמת הסתיימה במבצע החילוץ האסטרונומי שג'ון ארגנה בעזרת המרתות והשפחות שהוביל לחילוצם של 86 ילדים מרפובליקת גלעד הארורה, וכמובן במעצרם של בני הזוג ווטרפורד בקנדה, עת חצו את הגבול. בלי ספויילרים, אפשר רק להניח שהעונה הזו תתמקד בתגובה הקיצונית של גלעד למבצע החילוץ, בהשלכותיו על סובביה של ג'ון שהצליחו לברוח וכמובן בה, השפחה בעלת 900 הנשמות שלא תרפה עד שתצליח לחלץ גם את בתה הבכורה מהמקום הנורא הזה. בתור מי שצפתה כבר בשלושה פרקים, סמכו עליי, העונה הזו לא דומה לשום דבר שראינו לפני. אגב, אם פספסתם את העונות הקודמות (שיים און יו), ניתן למצוא אותן גם כן ב-HOT. שיבורך ה- VOD.

יום שלישי 04/05: "העתיד כבר כאן" (כאן)

במובן מסוים, השנה האחרונה הייתה שנת המדע והרפואה. מדענים עיטרו את מהדורות החדשות כמעט בכל ערב, מחאנו כפיים לרופאים מהמרפסות ופתאום כולנו יודעים לזרוק מונחים כמו "חיסון עדר". מפה לשם, נראה שהמגפה עומדת לחלוף בגזרתנו (חמסה חמסה טפו טפו טפו וכדומה) אבל ניכר שבתאגיד עלו על גל האהדה שתחומי המדע והרפואה בישראל קיבלו ויצרו את "העתיד כבר כאן" – סדרת דוקו מרתקת העוסקת בהמצאות החדשות והחוקרים העומדים בחזית הרפואה החדשנית בישראל.

את הסדרה מוביל בן שני, עיתונאי ובמאי אשר חתום על אין ספור תחקירים וסרטים (ראיתם לאחרונה את הסרט המצוין והמרגש שיצר על שירה איסקוב ב"עובדה"), אשר מצליח להפליא גם כאן ברגישותו וסקרנותו. בין הדפסת איברים, שליטה במוח ומניעת מחלות שני סוחף את הצופים למסע מרתק ומלמד שבנוסף לכל, הוא גם גאווה ישראלית. ביום שלישי ישודר פרק מעניין במיוחד על פיתוח חיסון למחלת הסרטן.

בן שני (צילום: יח''צ)
בן שני (צילום: יח''צ)

יום רביעי 05/05: "The Sons of Sam: A Descent into Darkness" (נטפליקס)

חולי דוקו פשע וסיימתם לצפות בכל הקטגוריה בנטפליקס? תתחדשו, רכש חדש הגיע. בשנות ה-70 פרשת רצח סדרתי הסעירה את ניו יורק וגרמה לתושביה לחיות בפחד שנה ושלושה חודשים עד שנעצר הרוצח, שהיה ידוע בשם "הבן של סאם". העניין הוא, שמסתבר שהוא כלל לא היה לבד, אלא חלק מכת המאמינה בכוחות האופל שגרמו להם לרצוח אנשים רבים ושאפו להביא את העולם לקיצו. החשש מקיומה של הכת קיים עד היום, 50 שנה אחרי, והעיתונאי מורי טרי, אשר טיפח אובססיה ארוכת שנים לרוצח הסדרתי המדובר יוצא לחקור את העניין בסדרה חדשה. אה, אמרתי כבר שזה מבוסס על סיפור אמיתי?




בונוס לרגל פתיחת המדור:

יום ראשון 02/05: "סליחה על השאלה ילדים" – עונה חדשה! (כאן חינוכית)

הגרסה הישראלית לפורמט האוסטרלי "You Can't Ask That" היא אחת הסדרות הטובות ביותר שיש היום במסך בעיניי, למרות ובזכות פשטותה. הקונספט פשוט – פריים כמעט עירום, שאלות נוקבות ומרואיינים שעונים בכנות על הנושאים הכי מעניינים, מרתקים וגם מציצניים שיש. עכשיו קחו את הכנות הזו והכפילו פי 200, כי העונה השנייה של "סליחה על השאלה – ילדים" מתחילה השבוע ועל אף שהיא משודרת ב"כאן חינוכית", היא מיועדת בפועל לכולנו. העונה יתראיינו בין היתר ילדים חרדים, ילדים עם תסמונת טורט, ילדים ממוצא אתיופי ועוד. וכן, אפשר למצוא אותה גם בדיגיטל. עם או בלי ילדים – פנו לכם כמה דקות למסת הרגישות הזו. זה שווה את זה.