מוסד אמנות חדש וראשון מסוגו בהקמתה וניהולה של לילך פנינה ליבנה יפתח הערב (חמישי, 19:30) בישראל ויוקדש כולו לאמנות הפרפורמנס (מיצג). במוסד גלריה שתציג תערוכות פרפורמטיביות מתמשכות, בית ספר לאמנות הפרפורמנס, והוצאה לאור של מגזין בינלאומי שיעסוק בגישות עכשוויות באמנות פרפורמטיבית, מחול וכוריאוגרפיה.

אמנות הפרפורמנס (בעברית: מיצג) היא מדיום אמנותי שבסיסו מופע ויכול לשלב פרקטיקות אמנותיות מתחומים שונים כמו מחול, תיאטרון או תנועה עם אמנות חזותית. בבסיס עבודת האמנות הפרפורמטיבית נמצא גופו של האמן בו הוא משתמש ככלי אמנותי לכל דבר.

המדיום נמצא במרכז השיח הבינלאומי בעולם האמנות העכשווית בשנים האחרונות, הוא נוכח בתערוכות מוזיאליות ועבודות מיצג רבות זוכות למעמד אייקוני. בשתי הביאנלות האחרונות בוונציה זכו עבודות פרפורמנס במקומות הראשונים. ב-2017 זכה הביתן הגרמני עם פרפורמנס המחול "פאוסט" של האמנית אן אינהוף מגרמניה, ובביאנלה האחרונה, בשנת 2019 זכה הביתן הליטאי עם הפרפורמנס ״שמש וים, מרינה״ של היוצרות איווה גרייניטה, לינה לפליט ורוגילה ברז׳יוקיטה.

הגלריה תציג תערוכות פרפורמנס מתמשכות, תערוך שיחי גלריה, ותארח אמנים מובילים לעבודה משותפת ומפגשים עם הקהל. בנוסף, תארח הגלריה אמני פרפורמנס מהמובילים בעולם כדוגמת Anne Imhof שתערוכת הפרפורמנס שלה זכתה בביאנלה בוונציה, מריה חסאבי שמציגה עבודות במוזיאון המומה ובמרכז פומפידו, גושקה מצ'וגה שזכתה בפרס טרנר לאמנות, למפגשים ויצירה משותפת. 

בית הספר "De Spirit" לאמנות הפרפורמנס, הכוריאוגרפיה והריקוד מציע פלטפורמה חדשה וראשונה בישראל לרקדנים אמנים, אוצרים וכוריאוגרפים  לחקור , ללמוד ולהתפתח דרך מחקר, פרקטיקה ופורמטים חדשים של המדיום. 

תערוכת הפתיחה היא "האחיות הטובות" של לילך פנינה ליבנה, בהשתתפות: אפרת נבו, מישל סומיה שלחה, אלינור פוקס ונועה קלר."האחיות הטובות" היא תערוכה פרפורמטיבית המציגה פורום אינטימי של נשים. העבודה מדמה מפגש טיפולי קבוצתי בו נשים משתפות על עולמן האינטימי ומדברות את נפשן.   הפרפורמנס נע בין הדוקומנטרי לבין מציאות מדומיינת או מבויימת. העבודה תוצג בשלושה מפגשים כאשר כל מפגש יעסוק בשאלות ביחס לגבולות, קהילתיות, עדות, גופניות ואמונה ויבחן באמצעות פעולות משך האם המרחב האמנותי יכול להתפרק מדימויים ולהשאיר את הצופה כמתבונן בהוויה בלבד.

בנוסף העבודה תעסוק בשאלות ביחס לגבולות - בין האדם לאחר, בין האדם לעולם, ובין אדם לעצמו ותפרוש אפשרויות של יחסים בין נשים לאימהותיהן, לילדיהן, לעולמן, עצמיותן ועצמאותן, דרך יצירת דמות פיקטיבית - "האחות הטובה" – כזו שכל אחד ואחת היו רוצים שתתלווה אליהם ביומיום, כזאת שהאנשים זקוקים לה כדי להמשיך להתקיים, כזאת שיש בה את הפוטנציאל לעצב ולבסס יחסים חדשים, הומניים והדדיים.

שעות תצוגת התערוכה הפרפורמטיבית :

יום חמישי ה- 13.5 בין השעות 19:30-23:30

יום שבת ה-22.5 בין השעות 19:30-23:30

יום חמישי ה-27.5 בין השעות 19:30-23:30

מיצג ''האחיות הטובות'' (צילום: טל מיכאל הרינג)
מיצג ''האחיות הטובות'' (צילום: טל מיכאל הרינג)

הגלריה לתערוכות פרפורמטיביות LILACH PNINA LIVNE היא הגלריה הראשונה מסוגה בישראל. את הגלריה תאצור ותנהל האמנית, הרקדנית וחוקרת המדיום לילך פנינה ליבנה. הגלריה תערוך תערוכות פרפורמטיביות בלבד ותעסוק בחקירה, פיתוח ואוצרות של תערוכות מחול מתמשכות. 

בית הספר לאמנות הפרפורמנס בניהולה של לילך פנינה ליבנה מבוסס על המתודולוגיה שפיתחה ליבנה ויציע שני מסלולי לימוד: המסלול הראשון עבור רקדנים, אמנים, ושחקנים אשר מעוניינים להרחיב את המחשבה והעשייה הבינתחומית שלהם ואת החיבור לפעולה חיה ולהבעה פרפורמטיבית בעבודתם. המסלול שני שיוקדש ללימודי כוריאוגרפיה ואוצרות של תערוכות פרפורמטיביות. 

בנוסף, "דה ספיריט" יהווה קרקע לפיתוח מתודות פרפורמטיביות חדשות, ויכשיר דור חדש של יוצרים באמצעות מחקר, פרקטיס, והיכרות עם  פורמטים חדשים באמנות המיצג. 

תוכנית הלימודים כוללת עבודה עם אמנים, אוצרים וכוריאוגרפים ותיאורטיקנים מובילים כדוגמת : יעל ברתנא, ציבי גבע, גלעד רטמן, תמר הירשפלד, אבי לובין, אברהם קרצמן, עומר קריגר, נוגה דוידסון, חנה ליבנה, מיה תמיר ותארח מרצים אורחים מובילים מחו"ל ביניהם   Maria Hassabi - מריה חאסאבי  המציגה במרכז פומפידו ובמומה, Anne Himhof – שעבודתה זכתה במקום הראשון בביאנלה 2017, Isabel Lewis - איזבל לואיס המציגה בביאנלות ובמוזיאוניים החשובים בעולם,  Korakrit Arunanondchai   שהציג בוונציה , ב PS1 ועוד רבים וטובים . 

BETTER FUTURE הוא מגזין אמנות בינלאומי חדש יעסוק באמנות המיצג, המחול והכוריאוגרפיה בהקשר לעולם האמנות העכשווית ומימוש מדיום זה במרחב המוזיאלי, באמצעות טקסטים של תיאוריטיקנים , הצגת מחקרים חדשים, ראיונות עם יוצרים , בהיסטוריה ובגישות עכשווית ומידע נגיש על תערוכות פרפורמטיביות בעולם.  המגזין תערוך לילך פנינה ליבנה ובין הכותבים יהיו האמנית האמריקאית Miranda July, התיאורטיקן השבדי Marten Spangberg, האמנית הבינלאומית Maria Hassabi, חוקרת מעמד הפרפורמר מקליפורניה ובריסל – Chrysa Parkinson, האמנית המשפיעה מניו יורק Deborah Hay, צמד האוצרים-יוצרים משוויץ – Philipp Bergmann & Thea Reifler, האמנית מליטא Kroot Yuurak ועוד.

גלריה לילך פנינה ליבנה/בית הספר לאמנות הפרפורמנס, רחוב דרור 7, יפו 

הגלריה פתוחה בהתאם לשעות תצוגת התערוכות https://www.facebook.com/lilachpninalivne