האביב נחשב לעונת הפסטיבלים. לאורך חודש מאי מתקיימים פסטיבלים רבים ברחבי ישראל - והשנה, כשאנחנו שוב חופשיים לתור ברחבי הארץ - הם שמחים מתמיד. אחד הפסטיבלים הראשונים והוותיקים שנראה הוא פסטיבל “אביב זמן גליל מערבי". הפסטיבל מתפרש על שלושה ימים (6־8 במאי) ויכלול סיורים מודרכים, סדנאות, אירועי תרבות ואומנות, הרבה טבע, מפגשים עם דמויות מפתח מקומיות וקולינריה באווירה גלילית.

אחת הכוכבות המרכזיות של הפסטיבל היא עכו. בעיר הנמל ייערכו סיורים מודרכים על ידי מורי דרך מקומיים. למשל: גבי זהר יערוך טיול תיאטרלי “רוחות רפאים בעכו", שבו תיחשפו למסתורין של עכו בעזרת דמויות מהעבר; נורית פורן תציע טיול קולינרי בשוק הצבעוני; ועם עמרי אבידר תוכלו להגיע לסיור טעימות בלילות הרמדאן.

כמו כן, במהלך סוף השבוע יתקיימו גם מספר שיתופי פעולה בין התיירנים: סטודיו TIN-TIME יתארח בסוד הפלא הקיבוצי בכפר מסריק ויערוך סדנת “דמיון בצלחת", שבה יוצרים קולאז' מחומרים ממוחזרים. עוד תתארח שם השוקולטיירית שלומית זמיר מסטודיו אודט - בוטיק שוקולדים. במסגרת שיתופי הפעולה יתארחו יקבים ובשלנים במסעדות האזור. וכל אלה מהווים רק קמצוץ משלל האירועים. קבלו טעימה מהאנשים, האטרקציות והחוויות שלא כדאי לפספס.


לחם וקוקטייל אצל נועלוש


על התפר של כפר ורדים-תרשיחא נמצאת “נועלוש", קונדיטוריה מקומית עם ניחוחות צרפתיים. הקונדיטוריה של מוטי ונועה היא ממש פנינה בלב הצפון, שכוללת מעדנייה, מאפייה ובית קפה - ובקרוב מאוד גם בית מאפה ללחם. "נועלוש" מספקת למקומיים ולתיירים מזדמנים את כל החוויה, מצד אחד בית קפה שבו ניתן לשבת וליהנות ממנות מפנקות עם נראות משגעת וטעמים מופלאים. מצד שני מעדנייה, שבה ניתן להצטייד במיני מטעמים ויין לכל מי שמחפש ליצור לעצמו את הפיקניק המושלם. במאפייה החדשה שלהם, שנפתחת בימים אלה, יאפו מדי יום לחמי מחמצת טריים, והיא תיקרא “לחם מתניה". וחוץ מלחמים טריים תוכלו למצוא בה גם כריכים טריים. לרגל ההשקה של המאפייה החדשה ושל הפסטיבל, הם יציעו למבקרים אפשרות להתפנק עם מגוון טעימות מהלחם בליווי מטבלים שמכינים במעדנייה, ולצדם קוקטייל.
מתי: יום חמישי, 6.5, בשעות 10:00־17:00.
טלפון לבירורים ולהזמנות: 072־3971230.

ארנציני אצל ''נועלוש'' (צילום: מיטל שרעבי)
ארנציני אצל ''נועלוש'' (צילום: מיטל שרעבי)

פסל הברזל וליד חורי


בכפר הנוצרי פסוטה תוכלו לפגוש את חרש הברזל וליד חורי. לווליד יש סיפור אישי מרתק, שאותו הוא מספר בתשוקה בזמן שהוא מדגים בפני המבקרים את אחת מהאומנויות הוותיקות בעולם. וליד החליט בשנת 2006 לעזוב את העסק המשפחתי לשיווק בשר ממש במקרה. אחרי שנים של עבודה “מסודרת" הוא החליט לעשות עבודת ברזל קטנה בבית והחל ללמוד את תחום המסגרות. הלימודים הללו הובילו אותו לפתוח עסק למסגרות בשנת 2008, ומאז הוא מתעסק בברזל. כיום הוא מתמקד בעבודות נפחות - באמצעותה הוא מעצב ויוצר אלמנטים ייחודיים. פסלים שלו השתתפו בתערוכות באירופה וזיכו אותו בפרסים. בגלריה שלו הוא מציע הצצה מיוחדת לאחת מהמלאכות שכמעט נעלמו מהעולם, לראות כיצד הוא הופך פס ברזל לפסל ולתור בין הפסלים שייצר. את המפגש מקנחים בשתייה חמה וקרה, בטעימת מאכלים מתוצרת בית ובסיור בכפר בין הכנסייה הגדולה (בת כ־120 שנה) והכנסייה העתיקה.
מתי: שבת, 8.5, בשעות 12:00־14:00.
מחיר: 60 שקלים למשתתף.
בהרשמה מראש, טלפון לבירורים ולהזמנות: 072־3957562.

וליד חורי והפסלים (צילום: מיטל שרעבי)
וליד חורי והפסלים (צילום: מיטל שרעבי)


מקום בלב – משק חפר


על הגדה הצפונית של נחל כזיב, אל מול נוף עוצר נשימה, נמצא “מקום בלב" של משק חפר. המשק, שנמצא במצפה אבירים, הוא בעל ותק באירוח ואטרקציות. אחרי שנים שבהן אייל ועדנה חפר הפעילו אתר קמפינג מצליח, כעת הם מתמקדים ביחידות אירוח ובטיולי תומקארים. בשטח המשק יש שלוש יחידות אירוח, שתיים מהן הן בקתות ביער. מי שמתארח ומי שמגיע לאתנחתא קלה ולטיול שטח, יכול ליהנות מהפינה החמימה שהם בנו למטיילים. כפי שתראו כשתפגשו את אחד מבני הזוג, הם אוהבים מאוד את מה שהם עושים ומשתדלים לתת לכל אחד הרגשה ביתית, עד כדי כך שהם פועלים בשיטת אמון. מה זה אומר? שיש מקרר בשטח שבו גבינות ויין, וממנו תוכלו לרכוש במהלך היום ולהשאיר תשלום/לקחת עודף ממש בעצמכם. מהמשק יוצאים מגוון טיולים, אחד מהם הוא טיולי תומקאר עצמאיים. זה אחד המקומות הבודדים בארץ שמציעים תומקאר להשכרה - ולא בשיטה של סיור מאורגן. את התומקאר תוכלו לקחת לטיול עצמאי, כשאתם מצוידים במפה מדויקת ומפורטת שהכין אייל. המסלול ייקח אתכם לפארק גורן ואל תצפית נפלאה על המונפור.
מחיר: תומקאר לשעתיים - 550 שקלים לזוג, 750 שקלים לרביעייה. 
טלפון לבירורים ולהזמנות: 052־5832632.

מקום בלב (צילום: מיטל שרעבי)
מקום בלב (צילום: מיטל שרעבי)


שפי Beer Garden


הרומן של הישראלים עם בירה ובשר אומנם רק בחיתוליו, אך כבר ניתן לראות שהוא עומד להיות מוצלח וארוך במיוחד. כן, אנחנו לא שותים הרבה אלכוהול יחסית למדינות אירופה, אך בשנים האחרונות ניתן לראות פריחה של מבשלות בוטיק מצוינות. את אחת מהן פתח ומפעיל שפי שאלתיאל, והוא משלב אותה נפלא עם אהבה נוספת שלו - בשר. מסעדת הבשרים ומבשלת הבירה שלו במושב מנות כבר מוכרת למדי באזור הגליל, ועם הזמן יותר ויותר טיילים מגלים אותה. בימים אלה השיק שפי גם סדרת יינות מצוינת, מהכרמים שלו. אם אתם מגיעים לאזור הגליל המערבי, לא כדאי לוותר על ארוחת הטעימות הזוגית שלו, שכוללת מגוון מנות ראשונות מעולות, פוקאצ'ה חמה, ובוצ'ר עם בשרים מהגריל. לרגל הפסטיבל הוא יערוך אירוע “Beer Garden" - שישי שכולו בירה תוצרת בית, המבורגר ואווירה מדליקה. באירוע תוכלו לבחור שני סוגי בירה תוצרת המקום (שתי כוסות של שליש), המבורגר שמוגש עם צ'יפס, מוזיקה ונוף משובח.
מתי? יום שישי, 7.5, בשעות 10:00־15:30.
מחיר: 90 שקלים לאדם, לאירוע “Beer Garden".
בהרשמה מראש, טלפון לבירורים ולהזמנות: 072־3957540.

שפי (צילום: מיטל שרעבי)
שפי (צילום: מיטל שרעבי)

פרטים על אירועים נוספים באתר: springfestival.westgalil.org.il