תומר לוטן, ראש מטה "מגן ישראל" שוחח היום (חמישי) עם אלון גל וליאת רון ב-103FM והתייחס לדבריו של פרופ' יהודה אלדר, יועץ קורונה לרשויות, שאמר כי הווריאנט ההודי מתחיל להשתולל ומשרד הבריאות חלש: "אני רגיל לשמוע את פרופ' אדלר צועק מהיציע כל מיני דברים. הווריאנט ההודי התגלה בעולם לראשונה בסוף פברואר והמקרים שאנחנו זיהינו וריצפנו נכנסו לארץ במרץ".

"האירוע של וריאנטים הוא דבר מאוד מרוכב, זה לא שאתה רואה עלייה בתחלואה במדינה ותוך כמה שניות אתה מבין מה קורה. יש תהליכים שלוקחים זמן, ריצוף לוקח זמן, ידע מדעי לוקח זמן ומאוד קל להגיד זה מתפשט. האירוע הוא בהכלה, אנחנו מכירים כל מקרה, מבצעים דיגומים בכל מקום. ישראל מנהלת מדיניות שמיים מהמחמירות בעולם, זה לא אומר שאין מה לעשות יותר טוב", המשיך לוטן. 

בהמשך, התייחס לוטן למדיניות השמיים של ישראל, זאת על רקע החלטת משרד הבריאות לפיה כל מי שיחזור מהמדינות אוקראינה, אתיופיה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ותורכיה, יכנס לבידוד. "בשבועיים האחרונים הוחלט להחמיר נוכח העובדה שאצלנו המצב באמת פנטסטי ואנחנו רוצים לשמור עליו. הווריאנט ההודי לא משתולל כאן, יש 40 מקרים שאנחנו שולטים בהם".

"אין ספק שנושא כניסה מחו"ל לישראל הוא הנושא הכי מורכב באירוע הזה, כשישראל ירוקה ופועלת בשגרה מלאה והעולם כולו בוער ונמצא בקטסטרופה אין ספק שזה משהו שצריך לנהל אותו אבל צריך לעשות את זה במקצועיות, ללא היסטריה ותוך שליטה באירוע וזה מה שאנחנו עושים", אמר. 

לוטן התייחס גם לחגיגות ההילולה בהר מירון  ואמר כי "בניגוד למה שאמרתי על נושא מדינות חו"ל אני מסכים שבנושא של ל"ג בעומר יש פה קושי פוליטי בעייתי שהשפיע על היכולת שלנו לבנות שם מתווה".

הוא הוסיף כי "אנחנו מתעסקים באירוע ל"ג בעומר חודש וצוללים לעומק שלו ולפרטים שלו ואני חושב שיצרנו מתווה נכון ומאוזן ואכיף. לצערי היה לנו שם פער מאוד גדול בקרבות בין משרדי ממשלה שונים לגבי מי אחראי על ניהול האירוע דה פאקטו, שאלות תפעוליות. אני מסכים שהאירוע כרגע הוא בסיכון גבוה, בעייתי מאוד, שמאוד מדאיג אותנו ואני מקווה שלא נשלם עליו מחיר".

"התפקיד שלנו להגיד מהם העקרונות לפיהם האירוע צריך לפעול על מנת לשמור על בריאות הציבור וכך עשינו, חילקנו את האירוע לשני מתחמים", המשיך. לדבריו, האירוע הצפוף יותר הוא מתחם ההדלקות בו קבענו שהאירוע יפעל בתו ירוק, עד כמה אלפי אנשים, בדומה לאצטדיוני כדורגל. "באירוע בשמורת הטבע, יתנהל במודל של התקהלויות רגילות כמו פיקניקים בסופי שבוע. זה מודל מאוזן, נכון שעובד באלף ואחד אירועי תו ירוק אחרים".