יו"ר רע"מ מנסור עבאס, התייחס היום (שבת) בתוכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 12 למגעים להקמת קואליציה: "לכל צד יש את היתרונות והחסרונות שלו. רע"מ בחרה לעצמה שיטה שהיא פותחת אופציות בפני עצמה, אם הייתי אומר שאני נמצא בגוש אחד זו הייתה טעות".

הוא הוסיף כי "אנחנו רוצים לפתח את הגישה הזו גם עם הימין וזה מה שנתן את הערך המוסף לתהליך. כנראה שרע"מ וימינה יכריעו רק בדקה ה-90, בשני הגושים מתקיימים מגעים ומנסים להציע פתרונות לפלונטר עצמו, ולדעתי זה יתקבל רק בסוף".

בהמשך התייחס לתוכן פגישתו עם יו"ר ימינה, נפתלי בנט ואמר: "כל אחד הציג את עצמו מה הוא חושב ובמה מאמין, ואז נכנסנו לנושא הפוליטי, וגם נשאלת השאלה על השותפות בנושא הקמת הממשלה. אם תקום ממשלה בישראל אז ימינה ורע"מ צריכות להיות באותו הצד".

"עומק המחויבות של שני הצדדים נקבע היכן נעמוד. אמנם יש את המודל הזה של החלק מהקואליציה, אבל יש גם את המודל של רשת ביטחון שתמנע נפילת ממשלה, גוש חוסם, אני כרגע לא נעול על מודל", המשיך עבאס. 

עוד אמר כי "אין לי נטייה לגוש כזה או אחר אבל מה שאני יודע, יש מאמצים שמנסים לפתור כל מיני בעיות פה ושם, יכול להיות שתהיה התפתחות, אם זה היה תלוי בי זה היה מתקדם הלאה, אבל ההצעה לא הונחה על שולחן רע"מ. היא תגיע כשיצטרכו רק את רע"מ כדי להקים ממשלה. מבחינתנו אנחנו לא מעוניינים בבחירות, רוצים להקים ממשלה שתטפל בבעיותינו, שתבוא לקראתנו ושנסכים על מתווה מסוים".

"אני מקיים משא ומתן עם שני הצדדים, כל ממשלה שתקום תקום לאחר מגעים עם רע"מ. אנחנו לא ניכנס לפרטים ובפני הנשיא כמעט והתחייבנו, מי ששיזדקק לתמיכת רע"מ להקים ממשלה אנחנו נהיה שם במקביל לאישור דרישות שלנו, אם זה ביבי, לפיד או בנט. שלושה אנשים שואפים להרכיב את הממשלה", הוסיף עבאס.