השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, כתב בפוסט בפייסבוק הערב (שבת) בו הוא טוען כי "לאחר שנסיים לזהות ולטמון את מתינו, אקח אחריות" על האסון בהר מירון. עם זאת, הוא הוסיף כי "אני אחראי – אך אחריות אין פירושה אשמה". בתוך כך, מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי, אמר הערב כי "משטרת ישראל תחת פיקודי תשתף פעולה באופן מלא עם כל  גורם בדיקה שיקבע, בשקיפות מלאה".

"כן, אני אחראי לכל הדבר הקשור בגופים שתחת אחריותי", ציין אוחנה בפתח דבריו, "אני אחראי לכל תאונת דרכים. אני אחראי לכל אדם שהותקף והמשטרה לא היתה שם כדי להצילו. אני מוכן לעמוד בפני כל בדיקה, ולהשיב על כל שאלה. אני רוצה לעשות זאת".

השר לביטחון פנים כתב כי "ההילולה השנה התקיימה כבכל שנה, מזה מאות בשנים, עוד לפני שקמה מדינת ישראל. בעת האסון – היו על ההר פחות שוהים מאשר בשנים רגילות. הרבה פחות. האסון הזה קרה השנה, אבל יכול היה לקרות בכל שנה אחרת".

עוד בחר לגבות את המפכ"ל ומפקד מחוז הצפון, שמעון לביא: "מפקד המחוז – ניצב שמעון לביא הוא מהקצינים הטובים והאיכותיים ביותר שיש במשטרת ישראל, לוחם אמיץ שמוביל בעוז את כוחותיו למאבק בפשיעה בצפון הארץ, וימשיך לעשות זאת. מדובר בקצין יסודי, חרוץ ואני גאה בו מאוד. פיקד על הכוחות במקום בצורה מופתית, לפני – תוך כדי – ואחרי האסון. פינוי הפצועים נעשה במהירות שיא בזכות התרגולות שביצע, וכל הגורמים מכירים בכך. גם הפצועים".

עוד הוסיף: "המפכ"ל – רנ"צ קובי שבתאי, שאני בודק יום יום שאיננו מתחרט שלקח על עצמו את המשימה הכבדה והמאתגרת הזאת (לשמחתי, איננו). מרגע שנכנס לתפקידו הוא מקדיש לילות כימים ומיישם תכניות שיצעידו את המשטרה למילוי משימותיה למאבק בפשיעה ובטרור. אני יודע שהוא יצליח כי אני רואה את הדברים שבדרך".

כמו כן, שבתאי אמר קודם לכן במסגרת ביקור במחוז ירושלים במשטרה כי "לא אשקוט עד שיתבררו כל הנסיבות אשר הובילו לאסון זה. ברצוני להביע צער עמוק באבלן הכבד והנורא של משפחות ההרוגים ולאחל רפואה שלמה לפצועים, ולהביע את הערכתי המלאה למפקדים ולכלל הכוחות שפעלו ללא לאות באירוע ועשו כל שביכולתם להציל חיים".