השיחה הראשונה מהטרגדיה בהר מירון, בין פרמדיק מד"א לבין קצינת המשמרת, פורסמה הערב (שבת). בקולו של הפראמדיק ניתן לשמוע את הבהלה, כאשר ברגעים ספורים, מניין ההרוגים עלה. 

פראמדיק מד"א: "אנחנו נמצאים באירוע רב נפגעים במירון, אנחנו מדברים פה על שבעה איקסים (הרוגים) לפחות, עשרה איקסים לפחות".

קצינת המשמרת: "עשרה אנוש? כמה עוד אתה רואה?"

פראמדיק מד"א: "לא אנוש!, עשרה איקסים, אחד עשרה כבר".

קצינת המשמרת: "כמה עוד פצועים?"

פראמדיק מד"א: ב"אזור ה-40 בשטח מירון, יש לי פה כבר 12 איקסים".

קצינת המשמרת: "כמה עוד פצועים?".

פראמדיק מד"א: "אני לא יודע להגיד לך, 14 איקסים כבר".

כזכור, האירוע החל בלילה שבין חמישי לשישי, בשעה 00:49, אז החלו להגיע קריאות על נפגעים מדוחק סמוך להילולת "תולדות אהרון" בהר מירון. כוחות גדולים של מד"א פילסו את דרכם עם ציוד רפואי ואלונקות וכשהגיעו לזירת האירוע, כאשר מיד הוכרז אירוע רב נפגעים ומוקד מד"א הזניק למקום מאות אמבולנסים וניידות טיפול נמרץ מרחבי הארץ, את מסוקי מד"א וחיל האוויר.

פראמדיק מד"א, עמרי הוכמן, שהיה מהראשונים להגיע לטפל בנפגעים, סיפר: "הגענו ובמקום הייתה המולה גדולה, עשרות אנשים רצו לכיוון שלנו, הם צעקו לנו לאן להגיע וסיפרו שיש עשרות אנשים שנפצעו. המראות היו קשים מאוד, עשרות פצועים שכבו במסדרון צר ובסמוך לו. עשרות נוספים התהלכו כשהם סובלים מפציעות שונות. נשמעו במקום זעקות כאב, אנחות והיו כאלה שאיבדו את הכרתם ונזקקו לפעולת החייאה."

פראמדיק מד"א, מאור אטדגי הוסיף וסיפר: "חילצנו פצועים מתוך ערמות של אנשים וביצענו פעולות החייאה באנשים שנפצעו אנושות. כוחות גדולים שלנו חילצנו את הפצועים, חלקם למרפאות של מד"א וחלקם לאמבולנסים. בכל שנותי במד"א אני לא זוכר אסון כל כך כבד".