קוריאה הצפונית ממשיכה להקשיח את הטון מול ארצות הברית: בכיר בבירה פיונגיאנג הזהיר כי נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן עושה "שגיאה חמורה" והוא עלול לגרום ל"משבר שיצא מכלל שליטה" אחרי שאמר כי תוכנית הגרעין מהווה איום משמעותי. 

בנאומו בקונגרס בשבוע שעבר, הצהיר ביידן כי ארצות הברית תפעל יחד עם בעלות בריתה מול האיומים שמציבות קוריאה הצפונית ואירן, "התוכניות הגרעיניות שלהן מהוות איומים רציניים על הביטחון האמריקאי וביטחון העולם", אמר.  בתגובה ראשונה לנאום מכיוון פיונגיאנג, אמר קוון ג'ונג'-ג'אן, שעומד בראש המחלקה לעניינים אמריקאים במשרד החוץ הצפוני, כי "המנהל הראשי של ארה"ב עשה טעות חמורה".

"כעת, כאשר הכיוון המרכזי של המדיניות האמריקאית החדשה כלפי קוריאה הצפונית הפך לברור, נהיה חייבים להתקדם לצעדים תואמים, ועם הזמן ארצות הברית תמצא את עצמה במצב חמור מאוד", התריס ג'ונג'-און. ההודעה האשימה גם כי ארצות הברית משמיצה את קוריאה הצפונית ואת המנהיגות העליונה כאשר היא טוענת כי הצעדים נגד מגפת הקורונה הם פגיעה בזכויות האדם. "זה סימן ברור שארצות הברית מכנה עצמה לעימות מכריע עם קוריאה הצפונית ויש בכך תשובה ברורה לאופן שבו עלינו להתמודד על הממשל החדש בארצות הברית". 

במקביל, קים יו-ג'ונג', אחותו הצעירה של הרודן קים ג'ונג'-און, תקפה את קוריאה הדרומית על שלא מנעה מקבוצת עריקים מהצפון לשלוח עלוני תעמולה מעבר לגבול בשבוע שעבר. "זו פרובוקציה בלתי נסבלת", אמרה, עם זאת, הרשויות בדרום שוב לא עצרו את המעשים חסרי האחריות של העריקים ושלחו להם קריצה. אנו מתייחסים לתמרונים שבוצעו על ידי 'הפסולת האנושית' בדרום כפרובוקציה רצינית נגד המדינה שלנו ונבחן תגובה תואמת. אנחנו כבר לא יכולים להביט מהצד".