על פי דיווח שפורסם היום (ראשון) בכלי תקשורת לבנוני ואושר לאחר מכן על ידי האיראנים, וושינגטון וטהרן סיכמו ביניהן כי איראן תשחרר ארבעה עצורים אמריקאים שהואשמו בריגול בתמורה לשחרורם של ארבעה שבויים איראנים ושבעה מיליון דולר של כספים איראניים קפואים. במשרד החוץ האמריקאי מכחישים.

על פי בכיר איראני, בין המשוחררים גם עובדת הסיוע הבריטית נזאנין זגארי-רטקליף, שמרצה עונש מאסר ממושך בגין פעולות ריגול לכאורה ובגין עבירה של הפצת "תעמולה" נגד הרפובליקה האיסלאמית.

נזנין זגהרי־רטקליף ובתה (צילום: AFP)
נזנין זגהרי־רטקליף ובתה (צילום: AFP)

כאמור, הדיווח מפורסם מספר ימים לאחר ששלטונות איראן שיגרו איתותים סותרים לגבי סיכויי ההתקדמות המשא ומתן בין השתיים בנוגע להסכם הגרעין. בעוד שנשיא איראן חסן רוחאני אמר כי "חלה התקדמות משמעותית במשא ומתן", דובר משרד החוץ האיראני סעד חטיבזדה אמר מצדו כי "הצדדים אינם מתקדמים במהירות וכי בשלב זה לא נשקל קיום שיחות בדרג שרי החוץ". הדובר הוסיף כי עמדת איראן היא ש״לא נגיע להסכם על שום דבר לפני שנשיג הסכם על הכל״.

על פי דיווחים קודמים, לצורך זירוז החתימה המחודשת על ההסכם לפני הבחירות לנשיאות איראן ביוני, מוכנה ארה"ב להקדים ולהרחיב את הסרת הסנקציות שדורשת איראן. פקידים בממשל הנוכחי והקודם אמרו לסוכנות AP כי מדובר בהסרתן המוקדמת של סנקציות שאינן קשורות להסכם הגרעין, שהוכרזו בגלל הטרור של איראן, תוכנית הטילים שלה והפרת זכויות האדם. מקורות איראניים אמרו בתגובה כי ארה"ב חייבת קודם כל להסיר את כל העיצומים שהוטלו על איראן.