פרשת MeToo גדולה מסעירה את עולם התרבות הבריטי כאשר יותר מ־20 נשים טענו כי השחקן והיוצר נואל קלארק, תקף או הטריד אותן מינית, שבועות אחדים אחרי שקיבל פרס באפט"א (האוסקר הבריטי) על תרומתו לקולנוע הבריטי, בעוד המארגנים היו מודעים להאשמות נגדו.

בסוף השבוע חשף עיתון "הגרדיאן" טענות של 20 נשים שעבדו עם קלארק בשנים 2004־2019 ואשר האשימו כי הטריד אותן מינית, נגע בהן בניגוד לרצונן, התבטא באופן מיני וצילם או שלח להן צילומים וסרטונים בעלי אופי מיני. מאז התווספו עוד שש נשים ותלונה אף הוגשה גם למשטרה שבוחנת את הפרטים.

ג'ינה פאוול, אחת המתלוננות, טענה שקלארק הראה לה סרטון שצולם בחשאי במהלך אודישן שכלל עירום עם השחקנית ג'אנה ג'יימס. ג'יימס אישרה כי היא הגישה תלונה למשטרה על כך לפני שנים אחדות, אולם נאמר לה שלא ניתן לעשות דבר אלא אם הוא יאיים עליה עם הצילומים.
לפי ה"גרדיאן", הפרטים על התלונות הועברו לאנשי האקדמיה הבריטית לסרטים ולטלוויזיה (באפט"א) כשבועיים לפני הטקס ב־10 באפריל. למרות זאת, קיבל קלארק את הפרס. לאחר הפרסום, נלקח ממנו הפרס והוא הושעה מהאקדמיה.

קלארק הכחיש את ההאשמות נגדו, אולם הוסיף כי הפרסומים מראים שהתנהגותו "השפיעה על אנשים בדרכים שלא התכוונתי או לא הבנתי. אני מתנצל בפני האנשים האלה. אני אקבל עזרה מקצועית כדי לחנך את עצמי ולהשתנות לטובה".