הרב צבי טאו, מנהיגה הרוחני של מפלגת נעם, פרסם היום (שני) מכתב בו קרא להקמת ממשלת ימין בראשותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בלבד, תוך שהוא נימק לפרטים את ההתרחשויות הפוליטיות האחרונות ורמז כי יש לסייע לנתניהו להקים ממשלה, בכל מחיר - גם בתמיכת מפלגת רע"ם. זאת, כ-48 שעות טרם פקיעת המנדט של ראש הממשלה. כזכור, חבר הכנסת אבי מעוז, הוא נציג המפלגה בכנסת.

בנימין נתניהו בישיבת מרכז הליכוד לאיחוד רשימות (צילום: ללא קרדיט)

"הקמת ממשלה בהסתמכות על שאינם יהודים היא חילול השם מאין כמותו", כך כתב אך הבהיר כי "מתוך הזעזוע הנורא מהאסון הכבד שפקד את כלל ישראל בעיצמוה של ההילולא במירון... עלינו לדחות בשאט נפש את תעמולת השנאה וההכפשה במה שנוגע לכבוד ראש ממשלתנו".

לפיכך, לשיטתו, האפשרות שתוקם ממשלת אחדות שלא בידי נתניהו, היא חמורה אף יותר. "ההסתמכות על שאינם יהודים להקמת ממשלה, יש בה חילול השם גדול! אולם, ההסכמה לתת יד למזימות ההרסניות להן מצפים אויבי ישראל, בביטול עניינה של מדינת ישראל כמדינה יהודית וכל הכרוך בזה, היא חילול השם נוראי".

"מזימתם של גורמי השמאל הקיצוני, מובילי 'מדינת כל אזרחיה', אינה רק להדיח את בנימין נתניהו ולהקים ממשלה שמדיניותה המדינית-בטחונית תהיה מיסודה נטולת זקיפות קומה ועלולה לגרום נזקים כבדים בעמידתנו נגד איראן ובעמידה על שלמות ארצנו, תוך קידום מחשבת הכזב של 'שתי מדינות לשני עמים'", כך ציין. הוא חתם את דבריו באומרו: "על כן אני קורא, לכל מי שהדבר בידו, לפעול ככל יכולתו על מנת לתת את הכוח בידי ראש ממשלתנו". 

עוד כתב כי "השמאל הקיצוני 'הפרוגרסיבי' ערוך לממש את רעיונותיו המסוכנים, כביטול חוק הלאום, והכרזת המדינה כמדינת 'כל אזרחיה', בפגיעה בצה"ל כצבא העם הערוך לנצח את אויבינו, ובקידום רעיונות ה'פוסט מודרנה' בכלל, כבעיוות התודעה האישית והמשפחתית דרך מערכות החינוך, ובהמשך הפגיעה בשבת כיום המקודש במדינה היהודית, בביטול הרבנות הראשית והפרדת הדת מהמדינה, ובכך ליצור ח"ו פירוד בין חלקי האומה, והכל בסדרת חוקים הרסניים שיכללו כמובן את שריון מעמד מערכת המשפט כמכריעה בכל שאלה ערכית ולאומית".

עם פרסום המכתב, מטעם עוצמה יהודית מיהרו להבהיר: "אין שום שינוי בעמדת עוצמה יהודית. לא נאפשר הישענות על תומכי טרור ולא ניתן כוח למנסור עבאס".