פסטיבל ישראל יציין 60 שנה להיווסדו בשיא של מופעי כחול-לבן, שגולת הכותרת שלהם יהיו מופעי "קשרי רוח". במרכזם יביאו 40 יוצרות ויוצרים יצירות חדשות שיצדיעו לאמנות הישראלית לדורותיה. כמו כן, יהיו בפסטיבל הצדעה ל"עגל הזהב", אלבום המופת של אהוד בנאי, בהשתתפותו; קונצרט של תזמורת ירושלים מזרח-מערב לספרם של שירה גפן ואתגר קרת; שחזור קונצרטים קלאסיים מראשית דרכו של הפסטיבל ועוד.

בין מופעי "קשרי רוח": "לנוע לנוע אנה אני נעה" - רנה שינפלד בעקבות יצירות וידאו שלמיכל רובנר; קרן פלס בעקבות צילומי הקורונה של זיו קורן; יאיר דלאל בעקבות "אוונטי פופולו", סרטו של רפי בוקאי; "שאנן סטריט" בעקבות "נישואים פיקטיביים", סרטו של חיים בוזגלו; "מסגרת עדינה" - דליה שימקו בעקבות נתן זך; "מחול" - רוני סומק בעקבות הציור "פרש בודד" של באשיר אבו-רביע; "הצוענייה והילד" - הבמאית נאוה צוקרמן בעקבות חברתה המנוחה, הקומיקאית טליה שפירא; "רישומון" - שלומי שבו בעקבות ציורי הכבשים של מנשה קדישמן; "הכי יפה בגן" - גלעד קמחי בעקבות יהודית רביץ ועוד.

קשרי רוח, רונה קינן (צילום: אסף עיני)
קשרי רוח, רונה קינן (צילום: אסף עיני)

כמו כן בפסטיבל - גרסתו של המעבד והמפיק רע מוכיח ל"עגל הזהב", אלבום המופת מ-87' של אהוד בנאי ו"הפליטים", בהשתתפות: ברי סחרוף, קורין אלאל, אפרת בן-צור, ערן צור וכפיר בן-ליש. אורח הכבוד: אהוד בנאי.

בקונצרט לכל המשפחה יופיעו בני הזוג שירה גפן ואתגר קרת עם תזמורת ירושלים מזרח-ומערב בעלילות ספרם "מחכים לניסים", בניצוחו של תום כהן.

מחכים לניסים, תזמורת ירושלים מזרח ומערב (צילום: חיים יפים ברבלט)
מחכים לניסים, תזמורת ירושלים מזרח ומערב (צילום: חיים יפים ברבלט)

בקונצרט "דו-קיום" יביאו רביעיית "כרמל" ותייסיר אליאס שתי יצירות מקור, בשילוב כלים מערביים ומזרחיים עם טקסטים מאת דויד גרוסמן; בקונצרט "מיניאטורות מתחברות" יבוצעו, בין השאר מיצירות מלחיני עבר כמו מרדכי סתר, אבל ארליך ואנדרה היידו.

פסטיבל ישראל ייערך ברחבי ירושלים בין ה-3 ל-19 ביוני.