מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (שני) כי יפתח בביקורת מדינה מיוחדת על האסון במירון. לדבריו, הביקורת תעסוק בשלושה מישורים - הראשון הוא הטיפול הממשלתי של הגורמים האחראים במדינה, הנושא השני הוא הזנחת קבר הרשב"י והשלישי יהיה כיצד מסדירים אירועים המונים בישראל למניעת הישנות אסון זה בעתיד. התגובות במערכת הפוליטית לא איחרו להגיע. 

ח"כ מוסי רז (מרצ) כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "תפקידו של המבקר הוא לבדוק את מחדל המירון אבל כבר ראינו איך התעלמו עד עכשיו מדוחותיו. דרשתי הבוקר בוועדת הכספים הקמת ועדת חקירה ממלכתית שיפוטית שהיא היחידה שיכולה במצב הקיים לא רק למצות את הדין עם האשמים, אלא חשוב יותר, להחיל ריבונות על המירון ולמנוע אסונות נוספים". 

ח״כ יואב סגלוביץ, יש עתיד: "המבקר בדק ב-2008 והוציא דו״ח חריף, עשה ביקורת חוזרת ב 2011, היו דיונים בכנסת ולא קרה דבר ושום דבר. רק לוועדת חקירה ממלכתית יש את הכלים המתאימים. המבקר סיים את תפקידו ומיצה את יכולתו כבר מזמן. בדיקת מבקר נוספת היא אקמול למחלה קשה. בדיקה מיותרת ובמקרה זה מזיקה".

חה"כ קארין אלהרר, יש עתיד: "מי שציפה שהאחראים לאסון האזרחי הגדול ביותר בתולדות המדינה יודו באשמה וילכו הביתה בבושת הפנים המתבקשת, שוב התבדה. הפעם כדי לשמור על הכסא נתניהו ומתניהו מצופפים שורות ומונעים הקמת ועדת חקירה ממלכתית בלתי תלויה שתביא צדק למשפחות שאיבדו יקיריהן, דרך יצירת בדיקת קש שיוביל האיש שכשמו כן הוא – מתנה לנתניהו".