המשלחת הישראלית לעניין סוגיית הגבול הימי בין ישראל ללבנון תחדש מחר (שלישי) את שיחות המשא ומתן עם המשלחת הלבנונית בבסיס יוניפי"ל בנקורה, לבנון.

המפגש יתקיים בהשתתפות המתווך האמריקאי ג'ון דרושר, כאשר מטרת המשלחת במפגשים היא לבחון את האפשרות להגיע להסכם על קביעת הגבול הימי בין המדינות ולמצוא פתרון שיאפשר את פיתוח משאבי הטבע באזור, לרווחת תושבי האזור.

בראש המשלחת שמינה שר האנרגיה, יובל שטייניץ, עומד מנכ"ל משרד האנרגיה אודי אדירי. בנוסף כוללת המשלחת את ראובן עזר, יועץ מדיני לראש הממשלה, אלון בר, ראש המערך המדיני-אסטרטגי במשרד החוץ, תא"ל ד"ר אורן סתר, ראש החטיבה האסטרטגית בצה"ל, עו"ד מור חלוץ, ראש מטה השר, עמית הוימן, מנהל מחלקת משפט בינלאומי במשרד החוץ, אביב איאש, יועצו המדיני של השר שטייניץ, וד"ר חיים סרברו, מומחה בינלאומי לגבולות, אשר שימש בעבר כמנכ"ל המרכז למיפוי ישראל.

כזכור, בסתיו האחרון החלו שיחות בין ישראל ללבנון כדי להגיע לתיחום הגבול הימי ביניהן ולחלק את שטח המריבה לשביעות רצונן של שתי המדינות. אך ממפה שהגיעה לפני כשבוע לידי ה"ג'רוזלם פוסט" עלה, כי ישראל מוכנה להיענות לדרישות הגוברות מצד לבנון ליותר מכפול משטח הים התיכון שנמצא כעת במחלוקת.

המפה שתציג ישראל אם לבנון תמשיך בדרישותיה המקסימליות במו''מ על הגבול הימי (צילום: ללא קרדיט)
המפה שתציג ישראל אם לבנון תמשיך בדרישותיה המקסימליות במו''מ על הגבול הימי (צילום: ללא קרדיט)