המפגש המרגש בין הפצוע במירון לשוטר שחילץ אותו: בין השוטרים שפעלו לחילוץ החוגגים והפצועים בהר מירון, השתתף גם רס"ל רמי עליאן, שוטר ממוצא דרוזי. הוא הציל את חיי אביגדור חיות, ובנו שמואל בן העשר.

אך למרות שחייו של אביגדור ובנו האחד נשמרו, בנו האחר, ידידיה, נמחץ למוות בין ההמון המצטופף. היום (שני), עליאן נפגש עם משפחת חיות בבני ברק במהלך השבעה של ידידיה. התיעוד פורסם לראשונה באתר וואלה.

עליאן הגיע עם אביו, שוטר גם הוא, ואמר כי "כל התרחישים שהמשטרה מכינה אותך, אין תרחיש אחד שיכול לתאר את מה שהיה שם. נפשית אתה פשוט לא יכול לבוא מוכן".

"הייתי על הרצפה עם מסה של מאות אנשים שנמצאים מעלינו", שחזר אביגדור את רגעי האימה ביום חמישי בלילה. "ידידיה ובן נוסף היו בטווח של מטר מאיתנו, קדימה יותר. אז ראיתי את רמי שצעק לי 'תן לי את הידיים ואני אמשוך אותך'. באותו רגע אמרתי לו שיעזוב אותי וילך לשלוף את הילד. ראיתי את רמי מקיא ובוכה ומנסה לעשות כל מה שהוא יכול עד שבזווית העין שמתי לב שהיא שולף את הבן שלי".

ידידיה חיות  ז''ל, נהרג באסון מירון (צילום: באדיבות המשפחה)
ידידיה חיות ז''ל, נהרג באסון מירון (צילום: באדיבות המשפחה)

אביגדור המשיך לשבח את עליאן, ואמר כי למרות השוני ביניהם, "הוא לא שאל אותי לאיזה מפלגה אני מצביע או לאיזה זרם אני משתייך, אם אני יהודי או מוסלמי. אנחנו מסוגלים לחיות ביחד, זה בידיים שלנו".

הילד שמואל, שניצל על ידי עליאן, אמר לו כי "אני חייב לך את החיים שלי, אין לי מילים להודות לך". אביו הוסיף: "אתה הצלת לי את הילד, בשבילי הצלת את כל העולם".

"אני שמעתי טענות למיניהן על המשטרה. אני הייתי בסוף הרמפה. אני לא נכנסתי בשום גדרות. כוחות המשטרה פעלו לפי מה שהם יכלו לעשות. אשם יש אחד - בשמיים", אמר בסוף דבריו האב. "זה מיותר. להסיק מסקנות ולראות מה עושים ולחפש קורבן בשביל לתלות אותו? יש 45 קורבנות. נסתפק בזה".

לכתבה המלאה לחצו כאן.