חבר הכנסת משה ארבל, ממפלגת ש''ס, שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM על האסון במירון, במהלכו מצאו את מותם 45 גברים וילדים שחגגו בקבר הרשב''י. ארבל הגן על שר הפנים אריה דרעי, שקרא להמונים לעלות לקבר במהלך החג, ואמר כי "מי שמוסמך במדינת ישראל לאשר או לא לאשר אירוע בסדר גודל כזה היא משטרת ישראל. שנה שעברה לא היה לחץ? היה לחץ פוליטי ומשטרת ישראל קבעה שלא תהיה הילולה במירון ולא הייתה, למרות לחץ, כי מבינים שיש גורם אחראי וזו המשטרה".

הוא פתח את דבריו באמירה כי "מדובר בתוצאה טרגית וכואבת מאוד, קשה לעיכול. אדם מאמין חי לצד החובה הדתית 'ונשמרתם מאוד לנפשותיכם'. אדם מאמין יודע שכל דבר שנעשה הוא בהשגחה פרטית, גם הדברים הקשים, אך עדיין עושים כל פעולה כדי למנוע את האסון הבא". 

כאשר נשאל מדוע המשיכו לקרוא להמונים לעלות להר, למרות שידעו שיש בעיה בטיחותית במקום, השיב חבר הכנסת כי "המשטרה נתנה אישור לדבר הזה. השר דרעי כשנכנס לתפקידו, תקציב ההילולה היה 8 מיליון והיום הוא 16 מיליון, הוא גם פעל לסלילת כביש הכניסה עד לפתח הקבר, מטעמי בטיחות. אך התהליך הוביל להפגנות, הייתה גם פנייה לבג''ץ מצד העמותות שמחזיקות בבעלות על המקום".

"בעתירה שהייתה ב-2015, ביקשו מבג''ץ לבטל את ההילולה, באה המשטרה ואמרה שהיא יכולה לאבטח, שיש לה כוח אדם ואין בעיות בטיחות", המשך ארבל ואף הוסיף כי הוא מברך על החלטת מבקר המדינה לפתוח בחקירת האירוע: "המטרה של כולנו היא להציל חיי אדם, אולי בהמשך תהיה ועדת חקירה ממלכתית, המבקר מחזיק במסד הנתונים. יש לו סמכות בחוק, שבמידה ויש חשש לעבירה פלילית, הוא יעביר את החקירה ליועץ המשפטי לממשלה. המטרה היא להציל חיי אדם כבר בל''ג בעומר הקרוב".