בקשה לתביעה ייצוגית נגד חברת צ'מפיון מוטורס, יבואנית רכבי אאודי, הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז בטענה כי בחלק מהדגמים (Q3, Q8 ו-e-tron) ישנו פגם בגג הנפתח הגורם לחדירת מים. לטענת המבקשים, עו"ד ומורה מהצפון, היבואנית והיצרנית, חברת פולקסוואגן וחברת צ'מפיון מוטורוס, בחרו שלא לפעול לתיקון הפגם ואף לא ליידע את קהל לקוחותיהן בדבר קיומו.  

באמצעות עורכי הדין צחי פיסטל ועדי ערמן ממשרד בן-ארי, פיש, סבן ושות' ועורך הדין אחמד מסאלחה טוענים התובעים כי היצרנית והיבואנית מודעות כבר משנת 2015 לקיומה של התקלה בגג הנפתח, אולם נמנעות מביצוע recall לצורך תיקון הליקוי, וחמור מכך – אינן מיידעות את לקוחותיהן הרוכשים רכבים חדשים, בדבר קיומו של ליקוי זה. לטענת המבקשים, התעלמות זו של הנתבעות גובלת ברשלנות ובהפרת חוזה.

תובע אחד רכש בשנת 2019 שני רכבי אאודי מסוג Q3 ו-Q8 תמורתם שילם 265,000 שקל ו-600,000 שקל (בהתאמה) ואילו התובעת השנייה רכשה רכב אאודי מסוג e-torn תמורתו שילמה 420,000 שקל. לטענתם, הגשמים שירדו בחורף האחרון גרמו לחדירת מים מהגג הנפתח.

שמאי שבדק את הרכבים, קבע כי חדירת המים אינה מהווה פגם קוסמטי בלבד, אלא כי קיימות השלכות בטיחותיות. כך, לדוגמה, מאחר שהמים החודרים לרכב "מטיילים" ברכב, הרי שאלו יכולים לגרום לקצרים במערכות שבגג הרכב, בכריות האוויר ועוד. 

לטענת המבקשים, לאחר שביררו את העניין והבינו שלא מדובר בתקלה חריגה, אלא בתקלה מוכרת ברכבים הנ"ל, הם גילו כי גם בארה"ב הוגשה נגד חברת פולקסוואגן תביעה ייצוגית בגין אותם הדגמים. 

"נדמה, כי המשיבות העדיפו לעצום עיניהן ולקוות שמזג האוויר הנוח בישראל יסייע להן להימנע מן הצורך לפצות את רוכשי הרכבים, קל וחומר להימנע מביצוע recall – אחרת לא ניתן להבין את התנהלותן", נכתב בבקשה. 

התובעים טוענים כי הקבוצה בשמה מוגשת התביעה כוללת את כל מי שרכש אחד מהרכבים הנ"ל, בין אם נרכשו ישירות מן היבואן הרשמי ובין אם נרכשו מיבואנים מקבילים, או נרכשו כרכבי "יד שניה", החל משנת 2015 ואילך.