הרב חיים קנייבסקי התייחס היום (שלישי) לאסון במירון ואמר שמדובר ב"גזירת שמים" ולדבריו בעקבות האסון על נשים להתחזק בצניעותן. עוד הוסיף הרב כי "יש להתחזק בתורה ובהתמדת התורה".

עוד אמר קנייבסקי כי לאחר האסון הכבד שפקד אותנו יש להתחזק בהלכות: "בהלכות נטילת ידים לסעודה בכל פרטיה ודקדוקי, ושצריך להתחזק בכוונה בברכות".

התייחסתו של הרב קנייבסקי לאסון מירון (צילום: צילום מסך)
התייחסתו של הרב קנייבסקי לאסון מירון (צילום: צילום מסך)

כזכור, במהלך ישיבת אבל מיוחדת בכנסת אמר שר הפנים אריה דרעי "אנו עומדים ארבעה ימים אחרי האסון במירון והלב עדיין פצוע ומתקשה להכיל את השריפה הגדולה והשבר הענק. אני מגיע מישיבת אבל, הבוקר השתתפתי בלווית אחד הנספים, האחרון, בחור צעיר בן 21 מארגנטינה, אברהם דניאל אמבון, שגדל במקום תורה לפני כמה שנים והוריו נחתו היום כדי לקבור אותו בקבר ישראל בירושלים. במהלך סוף השבוע ניחמתי משפחות ופעלנו להביאם לקבר ישראל. מצוות הניחום היא על המנחמים, מדוע אומרים שהנחמה תבוא מהשמיים? הגאון רבי שמואל הסביר, כי רק הקב"ה יכול לנחם, כי אף אדם לא יכול לאמוד נכונה את גודל השבר, ולכן לא ידע כיצד לנחם שבר ליבו של חברו".

הוא הוסיף כי "האסון הנורא שקרה הוא גזירת שמים אבל הוא לא פוטר אותנו מבדיקה בחקירה, בעיקר כמו שאמר ראש הממשלה החליפי - כדי שלא יקרה שום אסון כזה. הרצון שלי כמי שנמצא בממשלה ונפגע קשה מהאסון הוא להבטיח שתתקיים חקירה יסודית כדי להבטיח שחס ושלום לא יקרו עוד אסונות כאלו".

בנוסף, מבקר המדינה, מתניהו אנגלמן, כינס אתמול מסיבת עיתונאים בנושא האסון בהר מירון. במהלכה הודיע כי ייפתח בביקורת מדינה מיוחדת. לדבריו, הביקורת תעסוק בשלושה מישורים - הראשון הוא הטיפול הממשלתי של הגורמים האחראים במדינה, הנושא השני הוא הזנחת קבר הרשב"י והשלישי יהיה כיצד מסדירים אירועים המונים בישראל למניעת הישנות אסון זה בעתיד.