על רקע התפשטות הקורונה ברחבי העולם – גורם בכיר במשרד הבריאות אמר ל"מעריב" כי קיים חשש משמעותי מחדירת מוטציות עמידות לחיסון לישראל.

"הפחד העיקרי שלי הוא שנצטרך לסגור הכל בבת אחת. אנחנו לא יודעים מתי זה יקרה, אבל כמעט כל ההערכות מציגות תרחיש של חדירת מוטציות לישראל", הוא אומר ומוסיף: "כבר עכשיו אני בספק אם כדאי להמשיך את הקלות ההתקהלות שתוכננו. הווריאנט ההודי מדאיג והעובדה שיותר מדי ישראלים שבים מחו"ל ללא בידוד לא מניחה את הדעת. אם רוצים להמשיך בשורת ההקלות – חייבים להקפיד יותר על נושא הבידוד".

כזכור, שלשום זוהו לראשונה בישראל שני מקרים של וריאנט ברזילאי בקרב שבים מחו״ל (תינוקת ומבוגר מחוסן) וכן מקרה ראשון של וראינט צ'יליאני בקרב ישראלי מחוסן ששב מחו"ל. כמו כן, התגלו 19 מאומתים נוספים של וראינט הודי בקרב זרים.

במשרד הבריאות מדגישים שוב כי הם ממליצים לכלל האוכלוסייה, לרבות מחוסנים ומחלימים, להימנע מנסיעות לא הכרחיות לחו"ל.  

במקביל, על פי נתוני משרד הבריאות - ביממה האחרונה אומתו 61 ישראלים לקורונה. כיום בישראל יש פחות מ־1,300 חולים מאומתים פעילים ומספר החולים קשה עומד על כ־90 בלבד, בהם פחות מ־60 מונשמים. גם אחוז הבדיקות החיוביות נותר נמוך במיוחד ועומד על 0.2% בדיקות חיוביות מתוך קרוב ל־40,000 בדיקות שנעשו. מספר המחוסנים במנה הראשונה חצה את רף 5.4 מיליון ומספר המחוסנים במנה השנייה מתקרב ל-5.1 מיליון.