כלי התקשורת בסוריה דיווחו כי ישראל תקפה הלילה (רביעי) מטרות בלטקיה ומסיאף שבצפון מערב המדינה. לפי הדיווחים, מערכות ההגנה האווירית הופעלו ופיצוצים נשמעו וכתוצאה מהתקיפה נהרג אדם אחד ושישה אחרים נפצעו. עוד דווח, כי בתקיפה נפגע מחסן חומרי פלסטיק אזרחי. טל לב רם, הפרשן הצבאי של "מעריב" ושל 103FM התייחס לתקיפה הבוקר (רביעי) בתוכניתם של גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM וטען כי ייתכן שהיא קשורה לטילים המדויקים של חיזבאללה.

"מדובר בשתי תקיפות שמיוחסות לחיל האוויר הישראלי הלילה בסוריה, אזורים יחסית מרוחקים, זה לא שצה"ל לא פעל בהם בעבר. יש דיווח על הרוג אחד, דיווח רשמי של סוכנות הידיעות הסורית".

עוד אמר לב רם: "אני מרשה לעצמי לומר שאם אתה הולך ליעד יותר מרוחק, זה אמל"ח מתקדם. יכול להיות שמה שמעניין את צה"ל בתקופה האחרונה זה סיפור הדיוק של חיזבאללה ולא מן הנמנע שזה קשור לעניינים הללו. אזורי חוף שפתוחים להגעה של אוניות עליהן, יכולה להיות הברחה של אמל"ח, ואזור מפעלים - מדברים על מפעל פלסטיק - אני מרשה לעצמי לחשוב שכנראה בשביל פלסטיק לא תוקפים מטרות בסוריה". 

במענה לשאלה האם הייתה תגובה סורית לתקיפה המיוחסת לישראל או שנורתה אש נ"מ אמר לב רם, כי "אין כמעט פעילות של חיל האוויר שאין בה אש נ"מ, אני לא יודע בדיוק לאן הם ירו. אני מניח שלחיל האוויר יש את הדרכים שלו מאיפה לתקוף, אין כמעט פעולה של מטוסי חיל האוויר שאין".

אתמול פרסם רמטכ"ל גדודי אלקסאם מוחמד דף הודעה בקולו בה הוא מתייחס לאירועים בשכונת שייח 'ג'ראח בירושלים ואומר כי הוא "שולח אזהרה ברורה ואחרונה לכיבוש".

לדברי לב רם, "זו אזהרה לישראל על מה שקורה בשייח ג'ראח, בשער שכם – 'אנחנו בחמאס מסתכלים'. אבל החמאס מבין את הפוטנציאל שיש כרגע ביכולת שלו להבעיר את השטח, הוא מזהה את מזרח ירושלים, הוא פיזר חומר תבערה בניסיון למשוך את ההמון הפלסטיני עוד יותר לאירועים. אם היה ספק, אני קיבלתי באופן די סופי שחמאס די נחוש לנסות להבעיר את יו"ש וזירת ירושלים, מה אכפת לו - זה לא בעזה. מהניסיון צריך לזכור, מה שמתחיל ביו"ש או מזרח ירושלים, מסתיים בעזה. חמאס די משחק באש, כבר אתמול חלק מארגוני הטרור האחרים ברצועת עזה התחילו לאיים בכל הקשור לרקטות".

על עיתוי פרסום ההצהרה אמר לב רם, כי "הכל קשור להכל, נושא הבחירות שבוטלו, החולשה של הרשות הפלסטינית, מה שקורה בירושלים. מסיבה חיצונית, רק לפני כמה ימים היינו כמעט בהסלמה ברצועת עזה אחרי שער שכם, הדברים הללו לא קורים במקרה. יש גם הרבה מאוד תנועה ברשתות. חמאס מנסה הרבה שנים לייצר את האירוע ביו"ש ובירושלים ולא מצליח".

לאחר מכן התייחס למצוד אחר המחבל שביצע את הפיגוע בצומת תפוח ביום ראשון, ואמר כי "ש מצלמות, מודיעין וכדומה. הם יודעים מי האיש, אנחנו שומעים מעצרים סביב המשפחה שלו. המעצר האחרון היה של אשתו אחרי שהיא יצאה לתקשורת ואמרה 'אמרו לי שהוא החשוד המרכזי'. הוא מתחמק, נראה לי שהולכים וסוגרים ומהדקים סביבו את המצוד. פעילות צה"ל מפוזרת לכפרים נוספים כחלק מהניסיון. המרדף הזה הוא חשוב, כל הפעילות של צה"ל חשובה אבל הסיפור האמיתי הוא הציר בין שייח ג'ראח ועזה, נדמה לי שאנחנו עומדים בפני כמה ימים מתוחים מאוד".