"הייתי שמחה להלביש את מרב מיכאלי", מספרת דלית ציפורקין הראל (בת 26+20) נשואה +2 ובעלת מותג האופנה הנושא את שם נעוריה. "שתינו אוהבות שחור וגולפים", היא צוחקת. "הקולקציה האחרונה היא קצת כמו אפצ'י, היא הסתובבה אצלי בקנה הנשימה זמן מה ועכשיו פורצת בבת אחת והיא תוצר של השפעות התקופה האחרונה. הישיבה הממושכת בבית בטרנינג או פיג'מה יצרה את הרצון להעיף את בגדי הבית ולהתלבש באמת, מכאן נוצרו הדגמים בעלי נופח דרמטי  יותר ועדיין עם דגש על בדים טקסטוראלים  ייחודיים, שימוש בפליסה וקופרו לצד אריגי כותנה" מסבירה ציפורקין.

Ciporkin SS21 X DRESS CODE (צילום: טל רביב)
Ciporkin SS21 X DRESS CODE (צילום: טל רביב)

תקופת הקורונה תפסה אותה בבום. גם החנויות נסגרו וגם נועז הראל, בן זוגה, שביום יום מעצב אירועים מצא את עצמו בבית. את הזמן הפנוי של שניהם היא החליטה לנצל לטובת העסק ולהתמודד סוף סוף עם הקמת חנות אונליין – "אני עדיין בתהליך למידה וגדילה כי זה דורש שינויים כמו הגדלת כמויות ייצור, צילומים יותר תכופים ועוד, אבל עבורי הקורונה יצרה הזדמנות חדשה והדרך רק מתחילה".

היא גדלה בקריית חיים בבית יצירתי לצד אמא "הכי מוכשרת בעולם שתפרה לעצמה ובהמשך גם עבורי, בגדים ברמת הוט קוטור ,ג'קטים שהיו יפים מבפנים לא פחות מאשר בחוץ ,רמות גימור ודיוק עד הפרט הכי קטן, הכל קום איל פו" היא מעידה, "הייתי מתלווה אליה לחנות הבדים ברסקו, היינו מלטפות את הבדים מתלבטות על השילובים קונות חוטים תואמים וחוזרות הביתה מרוגשות לקראת השלב הבא. אהבתי את השפה הלא כתובה הבנתי אותה ונהנתי להעתיק את הגזרות אל הבד ולבסוף- אחרי שנגזר להשתמש בשלל שאריות הבד ולתפור לברביות שלי שמלות א סימטריות ללא גימורים. כשחושבים על זה לא מאוד שונות ממה שאני מייצרת לקולקציות שלי היום. ששון קדם האהוב תמיד אומר לי שלא בחרתי לעצב אופנה – נולדתי לאופנה.

Ciporkin SS21 X DRESS CODE (צילום: טל רביב)
Ciporkin SS21 X DRESS CODE (צילום: טל רביב)

אני מחשיבה את עצמי מינימליסטית. אני יכולה לייצר פריט קלאסי אבל תמיד יהיה לו טוויסט, אישי שלי, תמיד יהיו פריטים פיסוליים מעט, תלת מימדיים או פריטים א-סימטרים  ופריטים יש יותר מדרך אחת ללבוש אותם. אלה כבר חלק מסימני ההיכר של המותג. יש חשיבות רבה לאיכות הבדים, לטקסטורות ולתחושה של הבד על הגוף. המניע העיקרי הוא התשוקה שלי. היום אני פונה ויכולה לאפיין שנשים שלובשות אותי הן נשים בעלות מודעות גבוהה לעצמן ולצרכים שלהן יש בהן תבונה ותחכום הן מדויקות. דוגמא ללקוחה כזו היא צופית גרנט שפגשתי לראשונה באחד הירידים כשרחשה ממני בגדים ובהמשך היא גם הגיעה אלי הביתה. היא ידעה בדיוק מה היא רוצה מהבגד, מה מחבר אותה אליו ולאן תלבש אותו, זו רמת המודעות שאני מדברת עליה".

את המותג ציפורקין הקימה ב-2010 במקביל לסגירת המותג הקודם שלה D and A. "סגרנו את החנות היפה בדיזינגוף והקמתי את  CIPORKIN. חזרתי הביתה ומצאתי את עצמי עם סחורה, בלי חדר עבודה ועם זמן קצוב וקצר מהרגע שמפזרת את הילדים בשני גנים עד הרגע שאוספת אותם משני גנים. נועז רוב שעות היום לא נמצא ועם מעט עזרה של אמא שגרה בקריות השאיר אותי עם כל הנטל של תחזוק הבית וניהול העסק העצמאי לבד. נדרש ג'נגלינג מטורף, קל זה לא היה ובמבט לאחור אין לי מושג איך צלחתי את זה, אבל זו הייתה בחירה- כל כך נהנתי מהבנים והעדפתי להוריד הילוך בעסק, יחד עם זאת למדתי לתכנן את הזמן שלי בצורה יעילה לנצל כל רגע  והמשכתי לייצר קולקציות. לקוחות מכל הארץ הגיעו אלי ומדדו בגדים אצלי בחדר השינה. הכל נהיה יותר אינטימי וחברי, קיבלתי המון תמיכה ופרגון מהלקוחות, זה תמיד החזיר לי את המוטיבציה והאמונה בעצמי  ברגעים קשים להמשיך ולא לוותר. היום כשהילדים כבר גדולים והזמן מנוהל ביעילות אני יכולה לומר שאני נהנית מהעצמאות שלי" היא מסכמת.

טווח מחירים: 450-1200 שקל

להשיג בסטודיו - תל חי 10 תל אביב ובבוטיקים נבחרים. טלפון: 0525-212177

וכמובן, ביריד הדרס קוד המתקיים בסופ"ש בגלריה דובנוב, דובנוב 8 תל אביב

שם יציגו 25 מעצבי אופנה ישראלים עם קולקציית חדשות שימכרו ב- 10% הנחה וקולקציות מעונות קודמות בהחל מ- 50% הנחה. יום חמישי 6.5 בשעות 17:00-22:00, יום שישי 7.5 בשעות 10:00-18:00, יום שבת 8.5 בשעות 10:00-20:00.

מחיר כניסה ליריד: 15 שקלים.