עוד לפני שידור הפרק הערב (רביעי), "ארץ נהדרת" הצליחה לעורר סערה וביקורת על המערכונים הצפויים, שיעסקו באסון מירון, שגבה עשרות קורבנות. בקדימונים שפורסמו לקראת שידור התוכנית, צוין: "מחר (רביעי 21:30) כל האנשים שלא קשורים לאירוע. בשום צורה! מגיעים לארץ נהדרת". הניסוח מעביר ביקורת כמובן על אי לקיחת האחריות של כמה מהבכירים במדינה על האסון. 

בין היתר, אחת הדמויות שתשתף במערכון על אסון מירון היא דמותו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, שנראה באחד מהקדימונים שר בקצב ראפ: "שלום חבר'ה מה הענייינים? אני אמיר אוחנה השר לביטחון פנים. לא עשיתי משהו מיד יודע מה, לא עשיתי כלום אין עליי אשמה". 

במערכון תופיע דמותו של מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יעקב שבתאי, שמשוחק על ידי ערן זרחוביץ'. בנוסף ליעקב ליצמן וכמובן לשר הפנים, אריה דרעי, שזכה לביקורות לאחר נאומו בכנסת בו התייחס לאסון מירון. כולם הופיעו בקדימונים של התוכנית היום לצד הכיתוב "כל האנשים שלא קשורים לאירוע בשום צורה". 

מי שכבר ביקר בחריפות את תוכנית הסאטירה היה חה"כ אוריאל בוסו. במהלך נאום במליאת הכנסת תקף את התוכנית וקרא לא לשדרה: "שאנשיה בחרו בשבוע הקשה הזה לשדר סאטירה על האסון הגדול שהתרחש במירון. אותו גוף תקשורת שמחפש אשמים ועמוס בדאגה לחקור את האירוע, הולך לשדר הומור שחור על אותם 45 נספים ועל המגזר החרדי".

"אם לא השכילו באולפנים של ערוץ 12 להבין שאין מקום בימים האלה לשום תכנית סאטירה, כל עם ישראל התייחד עם האסון ביטלו אירועי תרבות, ודאי שאין מקום לתוכנית שלועגת למשפחות השכולות, בכוונתי לפנות לרשות השידור שיסירו מהמסך את התוכנית", אמר חה"כ בוסו.