פייסבוק הודיעה היום (רביעי) כי חשבונותיו של נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ יוסיפו להיות מושעים. את הדברים החברה כתבה בתגובה להחלטת מועצת הפיקוח החיצונית של פייסבוק, אשר הבהירה היום כי חסימתו נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ בפרסום תכנים בעמוד הפייסבוק והאינסטגרם שלו ב-7 בינואר הייתה נכונה.

עם זאת, המועצה הכריעה כי העונש אותו הטילה החברה על טראמפ, אשר הוגדר כ"בלתי מוגדר וללא הגבלת זמן", לא היה ראוי ועליה לבחון מחדש את העונש הנ"ל. פייסבוק הוסיפה כי היא סבורה ש"החלטתנו הייתה נחוצה ונכונה, ואנו שמחים שיש הכרה בכך".

מועצת הפיקוח החיצונית כתבה כי על פייסבוק לקבוע כללים חדשים להתנהלות במקרים דומים שיגיעו בעתיד, ועל כן הקציבה זמן של עד חצי שנה לכך. בהודעה ארוכה שאותה פרסמה, גוללה המועצה את האירועים אשר הובילו לחסימתו של דונלד טראמפ על ידי החברה.

היא הבהירה כי "הכללים צריכים להבטיח שכאשר פייסבוק תטיל השעייה מוגבלת בזמן על חשבון משתמש משפיע כדי להפחית את הסיכון לפגיעה משמעותית, היא תעריך אם הסיכון נעלם לפני סיום ההשעייה. אם פייסבוק מזהה שהמשתמש מהווה סיכון רציני להסתה לאלימות, אפליה או פעולה בלתי חוקית אחרת באותה עת, יש להטיל השעיה מוגבלת בזמן נוספת כאשר אמצעים כאלה נחוצים כדי להגן על ביטחון הציבור וביחס לסיכון".

הסתערות תומכי טראמפ על בניין הקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)
הסתערות תומכי טראמפ על בניין הקפיטול בוושינגטון (צילום: רויטרס)

"ביישום עונש זה, פייסבוק לא עקבה אחר נוהל ברור", כתבה. "השעיות 'בלתי מוגבלות' אינן מתוארות במדיניות התוכן של החברה. העונשים הרגילים של פייסבוק כוללים הסרת התוכן המפר, הטלת תקופת השעיה קצובה או השבתה קבועה של הדף והחשבון".