בית משפט בהונג קונג גזר היום (חמישי) עונשי מאסר על ארבעה פעילים פרו דמוקרטיים בשל השתתפותם בעצרת השנתית לזכר קורבנות הטבח בכיכר טיאננמן שהתקיימה לפני שנה, אולם מתנגדי המשטר הבהירו כי הם נחושים לקיים את האירוע גם בחודש הבא.

הרשויות בהונג קונג אסרו בשנה שעברה בפעם הראשונה לקיים את העצרת השלווה השנתית שנערכת מאז 1990 בטיעון של מגבלות, בשל מגפת הקורונה. למרות זאת, אלפי בני אדם התכנסו בפארק ויקטוריה בהונג קונג כדי להתייחד עם קורבנות הטבח בבייג'ינג ב-1989.

היום גזר בית המשפט עונש של עשרה חודשי מאסר על ג'ושוע וונג, מהמנהיגים הצעירים והבולטים של התנועה הפרו דמוקרטית, בשל השתתפות בעצרת בלתי מורשית. וונג כבר מרצה עונש של 13.5 חודשי מאסר על השתתפות בהפגנות בשנת 2019 והעונש החדש ייכנס לתוקף בסיומו של המאסר הנוכחי. בנוסף, בית המשפט גזר על לסטר שאם עונש של שישה חודשי מאסר, בעוד שג'אנל ליאונג וטיפאני יואן נידונו לארבע חודשי מאסר ושלושתם יאבדו את מושביהם במועצה המחוזית. כל הארבעה הודו באישומים נגדם.

בחודש הבא צפוי להתקיים משפטם של 24 פעילים נוספים שמואשמים בהשתתפות בעצרת, בהם איל העיתונות ג'ימי לאי שנידון בחודש שעבר ל-12 חודשי מאסר על ארגון הפגנה בלתי מורשית. שני פעילים נוספים, נתן לאו וסאני צ'אונג, הצליחו להימלט מהונג קונג לפני שהוגש כתב האישום נגדם.

גם השנה הצהירו הרשויות כי הן ימנעו את קיום העצרת ב-4 ביוני בשל מגפת הקורונה. עם זאת, צ'ו האנג-טונג, סגנית יו"ר הקבוצה שמארגנת את האירוע, הבהירה ליד בית המשפט כי הם נחושים להמשיך עם המחאה. "האיסור הגורף אינו תואם את העקרונות של זכויות אדם בינלאומיות", אמרה. "השנה, 4 ביוני מגיע שוב - אנחנו מדליקים נרות בפארק ויקטוריה במשך 31 שנה וכך נמשיך".