חקלאי בלגי הצליח לעורר סערה באירופה ביומיים האחרונים, אחרי שהזיז לגמרי בטעות את הגבול בין צרפת לבלגיה. חובב היסטוריה מקומי, שהגיע לטייל ביער, הבחין באבן המסמנת את הגבול בין המדינות, כאשר היא הייתה נמצאת כ-2.29 מטרים ממיקומה המקומי. החוקרים מאמינים כי החקלאי הבלגי התרגז על האבן, שנקלעה בדרכו עם הטרקטור, והחליט ולהזיז אותה – לשטח צרפת.

חקלאי בלגי הזיז בטעות את הגבול עם צרפת (צילום רויטרס)

במקום לחולל סערה וויכוח בין המדינות השכנות, התקרית דווקא התקבלה בחיוך משני צדי הגבול. "הוא הפך את בלגיה לגדולה יותר ואת צרפת לקטנה יותר. לא רעיון טוב במיוחד", אחר בהומור דיוויד לבו, ראש עיריית הכפר הבלגי ארקלינס, לערוץ הטלוויזיה הצרפתי TF1. כמו כן הוא הוסיף, הטעות שעשה החקלאי יכול היה גם להוביל לבלאגן בין בעלי קרקעות פרטיים, אז שלא לדבר על בין מדינות. 

"הייתי מאושר, העיר שלי הייתה גדולה יותר", אמר ראש העיר הבלגי בהלצה והוסיף: "לפחות הצלחנו למנוע את מלחמת הגבולות החדשה". עוד דווח כי הרשויות הבלגיות מתכוונות ליצור קשר עם החקלאי במטרה לבקש ממנו להחזיר את האבן למקומה המקורי. במידה וזה לא יקרה, הפרשה תעבור לטיפולה של משרד החוץ הבלגי, כך שידונו מחדש בהצבת הגבול בין צרפת לבלגיה, פרשה שרדומה כבר מאז 1930.