הכתב הצבאי של "מעריב", טל לב רם, שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103FM וסיפר כיצד התנהל מעצרו של החשוד בביצוע הפיגוע בצומת תפוח, מונתצר שלבי. בנוסף, לב רם הסביר כי פרופיל המחבל הוא שונה מבדרך כלל: "מדובר באדם אמיד, חלק ממשפחתו בכלל חיה בארצות הברית".

"המעצר היה בסילואד והתבצע די בפשטות. המחבל לא התנגד למעצר, כשהכוחות הגיעו למקום, על סמך מודיעין שהתקבל, היה ברור לו המצב שסוגרים עליו מקרוב. כרזו לו לצאת מהמבנה, הוא הסגיר את עצמו והתברר שהיה פצוע, ככל הנראה מנתזים של ירי מצד לוחמי גבעתי שירו עליו בזמן הפיגוע", הסביר לב רם ואף הוסיף כי בשלב זה הכוחות יכנסו לבית המחבל, ימפו אותו ולהשערתו הבית ייהרס בקרוב.

כשנשאל אם המחבל עבד לבד, לאור כך שהפיגוע כלל ירי מאקדח ברכב נוסע, השיב הפרשן הצבאי: "הוא עצר מול הטרמפיאדה ומכס הנהג ירה כ-10 כדורים וברח. בשאלה האם פעל לבד, אני מניח שנלמד את זה בחקירת השב''כ שמתבצעת כעת ותימשך בימים הקרובים. בדרך כלל זה לא משנה אם יש ארגון או אין, בפיגוע ירי יש מאחורי הדבר עוד אנשים, מימון של האקדח, סייענים לבריחה וכדומה".

למרות זאת, הוא הסביר כי המקרה הפעם שונה ממקרים אחרים לאור כך ש"מדובר באדם עשיר, אמיד, מעשירי הכפר שלו. הוא בן 44, שבעה ילדים, שחלקם עדיין מתגוררים בארצות הברית. בתקופתו שם הוא נחשף לחמאס, ושם ככל הנראה הקצין דתית. הוא מוכר למערכת הביטחון כמי שקרא לפיגועים אך לא נעצר על ביצוע מעולם. זה פרופיל חריג של מחבל, אך זו הוכחה, דרך אגב, שאין פרופיל מחבל קבוע. לפעמים גם בן אדם שיש לו הכל מבחינה כלכלית יכול לצאת ולעשות פיגוע רצחני".


לאחר מכן לב רם ניתח את המצב באזור יהודה ושומרון: "מי שבשטח יודע שיש אדי דלק באוויר שהם לא על בסיס כלכלי, הבסיס הלאומי-דתי, האירועים בירושלים הם מוטיבים שחוזרים על עצמם. מי שמדליק עכשיו בכוונה זה חמאס מרצועת עזה. השאלה מי ביצע את הפיגוע מבחינת תשתית זה עניין מודיעיני, אבל בשטח, ההתנהלות של המחבל היא לא מקצועית, אני לא בטוח שהרכב אפילו היה גנוב כמו בדרך כלל. הרשות הפלסטינית ומנגנוני הביטחון איתרו את הרכב מאוד בקלות, הרכב היה נטוש לצד הדרך, צולם לרשת בתמונות שכולנו ראינו ותוך כמה דקות פלסטינים הגיעו והציתו אותו".