הטמפרטורות ממשיכות לעלות, הפוליטיקה ממשיכה להעיק והטלוויזיה ממשיכה להיות המצרך הכי נחוץ כאן. בקיצור, טוב שהסופ"ש הגיע ואיתו ההמלצות הכי חמות לשבוע הקרוב. הדליקו את המזגן, הזמינו את האוכל והיכונו לבינג' שלכם השבוע:

זמין לצפייה בדיגיטל 24/7: "חי בגימל מהיכל התרבות – עם שלומי שבן" (כאן)

רוב הסיכויים שלא ידעתם, אבל לצד "חזרות" ו"המפקדת" הזוכות לשבחים כסדרות מצוינות של התאגיד, מסתתרת גם תוכנית ראיונות מוזיקלית ומקסימה במיוחד ששווה את הזמן שלכם. הקונספט כ"כ פשוט שזה מצחיק, אבל מה לעשות, זה עובד: בכל פרק היוצר והזמר שלומי שבן מארח אמן אחר לסשן אינטימי בהיכל התרבות, שעמד יתום בכל השנה האחרונה, והשניים מספקים יחד ביצועים נפלאים ושיח כן על מוזיקה והחיים עצמם. מלבד העובדה ששבן מתגלה כמראיין כובש וישיר, אין ספק שגולת הכותרת של התוכנית הזו היא הביצועים הנפלאים שמתגלים בה. משובחים במיוחד "מלאך" של גל תורן ושבן וגם "חתיכת שמיים" המקסים עם לאה שבת ויסמין מועלם. איפה עוד תמצאו שילובים כאלה? 

העונה השנייה משודרת בימים אלה בתאגיד, אבל אל תדאגו, שתי העונות זמינות גם ביוטיוב. ההנאה מובטחת. 



יום שלישי 11/05: "Money, Explained" (נטפליקס)

בתוך המגוון האין סופי של נטפליקס יש כמה אבני יסוד שכולם ראו, או לפחות מכירים את השם. אתם יודעים, "בית הנייר", "בית הקלפים", "הכתר" ושכמותן. אחת מהן היא "מקרוב", או "Explained", הסדרה הדוקומנטרית המצוינת שכבר מ-2018 משיקה בכל שבוע פרק העוסק בנושא מעניין אחר. בארסנל שלה תוכלו למצוא פרקים על מונוגמיה, החלל החיצון וגראס והשבוע, עולה סדרת פרקים בנושא שתמיד עושה לנו צרות אבל השנה הרקיע שחקים – כסף. אלא מה?

בדרכה הויזואלית, הנהירה והמחוכמת, תנסה הסדרה לעשות לנו סדר בנושאים כמו אשראי וההשלכות שלו, חיסכון לפנסיה, הימורים והונאות. סמכו על "מקרוב" שתדאג ללמד אתכם דברים שלא ידעתם.



יום רביעי 12/05: "החקירה" (HBO, Hot3)

דרמות פשע תמיד היו אחד מהז'אנרים האהובים והפופולריים אך בשנים האחרונות טרנד הסדרות הזרות בכלל תפס תאוצה – ופתאום שפות כמו צרפתית ויפנית החלו לעטר מסכי טלוויזיה של צופים רבים בעולם. אחת המדינות שהחלו לייצר סדרות מעולות היא דנמרק, כדוגמת "בורגן" שחרכה את נטפליקס, והשבוע נוכל לצפות בעוד דרמה סוחפת תוצרת המדינה שחלום שלי להיות בה – "החקירה", סדרה בת 6 פרקים שתעלה ב-HOT3 כבר ברביעי הקרוב.

הסדרה מבוססת על חקירת המוות של העיתונאית השוודית קים ואל בת ה-30. ואל הייתה עיתונאית מפורסמת שכתבה ב"ניו יורק טיימס" ונשלחה לראיין יזם מוכר שבנה באמצעות מימון המונים צוללת ענק. ואל הגיעה לסקר אותו בצוללת ואף נצפתה על ידי עוברים ושבים נכנסת אליה, אך היא לא שבה ממנה. בתחילה טען היזם שהוריד אותה במקום בו נאספה אך בהמשך, נמצאו בצוללת כתמי דם השייכים לעיתונאית הנעדרת. לא אגלה לכם איך הסתיימה הפרשה, אבל בהתחשב ביצירות האחרונות שהגיעו מדנמרק ובסיפור המטלטל – שווה לתת צ'אנס ל"החקירה".