מפקד משמרות המהפכה האיראניות, חוסיין סלאמי, אמר היום (חמישי) בראיון לטלוויזיה המקומית כי ביטחונה של ישראל הולך ונשחק, וכי "בועת הביטחון שלה התפוצצה בחודשים האחרונים".

עוד אמר סלאמי כי "המשטר הציוני נמצא בעיצומה של התפוררות ביטחונית, פוליטית וחברתית". הוא טען כי ישראל ספגה פגיעה באינטרסים הימיים שלה וכן בתחום הסייבר, והתייחס לטילים שנורו לפני כשבועיים מסוריה לכיוון הכור הגרעיני בדימונה.

סלאמי טען כי הירי לנגב הוא חלק מ"אפקט דומינו" שכלל גם מתקפות סייבר על ישראל, "חיסול של בכירי המוסד בצפון עיראק" לטענתו, וכן איומים על המפעלים הכימיים בחיפה ונמל התעופה בן גוריון.

יצויין כי בכירים איראנים נוהגים מפעם לפעם להתרברב ברשימת הישגים שלכאורה פגעו בישראל - חלקם אמיתיים, אך אחרים הם לעיתים למעשה תאונות או אפילו דברים שלא התרחשו במציאות.

כזכור, רשת "אל מיאדין" המקורבת לחיזבאללה דיווחה בחודש שעבר כי אונייה בבעלות ישראלית הותקפה בקרבת נמל פוג'יירה שבאיחוד האמירויות. מהפרסומים עולה כי מדובר בספינה בשם Hyperion השייכת לחברת PCC הישראלית.

כלי השיט המדובר נמצא בבעלות איש העסקים הישראלי רמי אונגר, והיא הוחכרה לחברה זרה. היא שטה תחת דגל זר כאשר אין על סיפונה צוות זר בלבד. כמו כן, הנתיב בו שטה אינו נתיב לישראל. מדובר בפעם השלישית בתקופה האחרונה בה מתרחשת תקיפה של אונייה בבעלות ישראלית.