שלב ההוכחות במשפטו של אליעזר ברלנד נפתח היום (חמישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים. ברלנד מואשם בעבירות מרמה מתוך כוונה להתחמק ממס, עבירות על חוק איסור הלבנת הון ועבירות נוספות, בזמן שעמד בראש קהילת "שובו בנים".

ברלנד, המיוצג על ידי עורך הדין עמית חדד, עורר מהומה מחוץ לבית המשפט לאחר שהובא לדיון. מאות מתומכיו הנמצאים במקום אף חסמו את שערי בית המשפט. כוחות יס"מ ומג"ב נמצאים במקום, אין עצורים ואין נפגעים.

כזכור, ברלנד עסק במתן שירותים שונים (פדיונות נפש, ייעוץ, גיוס תרומות וחוגי בית) תמורת תשלום בעת שעמד בראש קהילת "שובו בנים". בכתב האישום שהוגש כנגדו במרץ 2020 הוא מואשם כי נמנע מלדווח על הכנסות אלה לרשויות המס, ואף פעל להסתיר את הרכוש האסור. בנוסף, מואשם ברלנד שהעסיק עובדים בהיקף של מיליוני שקלים מבלי להוציא תלושי משכורת וללא ניכוי מס כנדרש.

בינואר האחרון דחה היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, את הסדר הטיעון בינו לבין הפרקליטות, בו היה צפוי להודות בחלק מהאישומים נגדו.

בפברואר החליט בית המשפט לשחרר את ברלנד ממעצרו ולהעבירו לפיקוח אלקטרוני. מאז מעצרו, אושפז ברלנד מספר פעמים בבית החולים.

בעבר הורשע ברלנד בבית המשפט לאחר שהודה במסגרת עסקת טיעון, בעבירות מעשים מגונים ותקיפה. אז נשפט ברלנד ל-18 חודשי מאסר, אך בפועל ריצה רק עשרה חודשים מעונשו.